י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ועדת הגיוס החדשה: הדרישה של שקד והאופציה החרדית שנגנזה

לאחר שהוחלט על הקמת ועדה שתגבש חוק גיוס חדש, 'בחדרי' חושף את מאחורי הקלעים סביב הקמתה • מדוע דרשה שקד לעמוד בראשה ומהן האופציות שעלו בישיבה בנוגע לחוק ולהתמודדות מול בג"צ • וגם: מי העו"ד שגויס למערכה? • כל הפרטים

ועדת הגיוס החדשה: הדרישה של שקד והאופציה החרדית שנגנזה
קובי הר צבי



הקרב על הוועדה: לאחר שהוחלט בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה אתמול על הקמת ועדה שמורכבת מנציגי מפלגות הקואליציה במטרה לגבש חוק גיוס ולהעבירו בהקדם האפשרי – זאת בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את חוק הגיוס הנוכחי, 'בחדרי חרדים' חושף את מאחורי הקלעים סביב הקמת הועדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שרת המשפטים איילת שקד דרשה אתמול בישיבת ראשי הקואליציה לעמוד בראש הוועדה, "אני עומדת בראש משרד המשפטים, אנחנו יודעים איך לנסח חוק חדש שיעבור משפטית. יש לי ניסיון בנושא, עמדתי בראש הוועדה המיוחדת (ועדת שקד י.ג.)".

בעקבות דרישתה של שקד, הוחלט שהיא תעמוד בראש הוועדה. כמו"כ נקבע כי נציגי המפלגות החרדיות בוועדה יהיו: סגן שר החינוך מאיר פרוש מטעם 'אגודת ישראל', חבר הכנסת אורי מקלב מטעם 'דגל התורה' והשר לשעבר אריאל אטיאס מטעם ש"ס.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לאחר שתוקם הוועדה שתורכב מנציגי כלל מפלגות הקואליציה – ולאחר שהיא תגבש הצעת חוק חדשה, תוקם ועדה בכנסת שתורכב מחברי כנסת, וכדוגמת ועדת שקד שהייתה בשנת 2014. בוועדה בכנסת יהיו חברים ח"כים בלבד, כאמור במטרה להביא לאישורה הסופי של הצעת החוק, בקריאה שלישית.

כמו"כ, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנוגע להצעת החוק עצמה, עלו אתמול בוועדה אופציות שונות, האיך להתנהל מול בג"ץ. אחד מהנציגים החרדים אף העלה אופציה להעביר חוק זהה לחוק שהיה, "שבג"ץ יפסול שוב", הוא אמר. אולם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני דרש לגבש חוק מתוקן שיסדיר את בעיית בג"ץ - והרעיון נגנז.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי המפלגות החרדיות פנו אתמול לעורך הדין יצחק מירון בכדי שיהיה מעורב בהליך המשפטי של גיבוש החוק החדש, כפי שהוא היה מעורב בעבר בסוגיה.

כעת, המפלגות החרדיות מנסות לכלול את פסקת ההתגברות בחוק הגיוס החדש שיגובש, מה שיביא לעקיפת בג"ץ, אולם הן יודעות היטב שהכדור בידיו של שר האוצר משה כחלון שכבר הבהיר בתקשורת כי הוא מתנגד לחוק עוקף בג"ץ.

"בשלב הזה, אנחנו מנסים להגיע להבנה עם כחלון סביב פסקת ההתגברות, אבל הוא מתנגד, למרות שהוא תומך בחקיקה חדשה של חוק הגיוס", אמר הבוקר בכיר במפלגות החרדיות ל'בחדרי חרדים', לדבריו, "כלל לא בטוח שצריך את פסקת ההתגברות, אפשר לגבש חוק חדש שיעבור גם את בג"ץ", הוא הוסיף.

מנגד, פוליטיקאי חרדי בכיר אחר אמר הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי "קיימת בעיה, אין דרך לשנות את החוק, החרדים הלכו עד הקצה מבחינתם בחוק האחרון".
חוק הגיוס פסקת ההתגברות משה גפני איילת שקד צה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד