כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

השחקנית מורן אייזנשטיין: "תמימה וטהורה אהבתי אליך, טאטע"

היא נודעה בעולם הזוהר החילוני כשני עשורים מחייה, ועכשיו היא ממלאת עצמה ברוחניות: "עכשיו אנחנו בעשרת ימי תשובה, גם אני לוקחת על עצמי עוד משהו גדול בשביל להודות לשם על חסדיו, להוקיר תודה, על מה שנותן לי יום יום, על כל הנפילות, על כל הימים שהייתי בתחתית של התחתית והוא הרים אותי, על זה שהיום אני אדון לעצמי. על זה שאני מצליחה בכוחות עצמי לתחזק בית עם 3 ילדים ללא גב כלכלי, כי כשיש לך את בורא עולם ואמונה, יש גב כלכלי יותר עצום מזה?! הכל קורה"

pixabay
pixabay



בעולם הבידור הכללי שמה של מורן אייזנשטיין ידוע כבר לפחות כשני עשורים. היא התפרסמה בתחום הדוגמנות, משחק והגשת טלוויזיה. עם השנים, ובעיקר מאז שהפכה בעצמה אם לשלושה ילדים, היא הורידה פרופיל מכל מה שקשור לתעשיית הבידור על כל המשתמע מכך, הפכה להיות הרבה יותר אמהית, פנתה לפרויקטים שמיועדים לילדים, ובעיקר החלה לסייע ברשת לנשים במצבים שונים – מנשים נשואות החוות קשיים, ועד פרודות וגרושות. היא משתפת בחייה האישיים ומעניקה כח לאחרות. את קבוצת Emush שפתחה, היא מקדישה להעצמה ולשיח בין נשים. יותר מ- 90 אלף לייקים וקרוב ל- 90 אלף עוקבים בקבוצה שלה, בה היא שיתפה אתמול (שלישי), את הפוסט המרגש הבא, שזכה לאלפי שיתופים.

וכך היא כתבה וזכתה להכניס רגשות קרבה של אמונה בהרבה מאוד אנשים שהתרגשו:

"אבא גדול

אני לא דתייה, לא שומרת שבת, אבל אני גיליתי את בורא עולם בגיל 14 .כשאבא שלי טבע בים, הבית שלי התפרק, אמא שלי הייתה צריכה לגדל 4 ילדים ואני מצאתי נחמה בגג של הבית שלי.
שם הייתי יושבת שעות ומזמנת לי את מה שאני רוצה בחיים, בעיקר הייתי מבקשת שייתן לי כוחות לעבור את מסע החיים האלו, עכשיו כשאני ללא אבא. ללא דמות גברית אמיתית שתאהב אותי, ילדה בת 14 לא יכולה לחשוב איך זה אפשרי...

יכולה להגיד לכם שבתור ילדה תמימה, סתם הייתי יושבת ומתפללת ומזמנת לי דברים, לאט לאט גדלתי וכל מה שביקשתי על גג ביתי, התחיל להתגשם. האמונה שלי התחזקה, ידיד הביא לי סידור והתחלתי להתפלל.

ככל שעברו השנים, מצאתי את עצמי בכל כך הרבה קושי ולא האמנתי שאלו הם חיי, כמה שהם היו מדהימים והשגתי כל כך הרבה, עברתי ייסורים שרק אלוקים רואה וכליות ולב יכול לדעת עד כמה. אבל אף פעם הוא לא עזב אותי, גם כשהרגשתי שהאדמה נשמטת לי ואני חסרת אוויר, תמיד הרגשתי יד אלוהים ששלפה אותי ולחשה לי שיבואו ימים טובים.

היום אני כבר גדולה ואני רוצה להגיד לכם שמיום ליום אני לוקחת על עצמי עוד דברים מבחינת דת, תפילות ומעשים ביני לבינו חלק, אבל אני רוצה להגיד לכם, יש אלוקים!

אמונה זה דבר לא פשוט, כי אין לך בעצם חיבוק מוחשי, אבל החיבוק הוא בזה שאתה מבקש משהו ואז השם שולח וואחד חיבוק שאתה אומר לעצמך ״אף פעם לא חיבקו אותי ככה״.

אין לכם מושג כמה פעמים הייתי במצב בחיי שלא היה לי כסף לסופר, מינוסים, דיכאונות, לא מתביישת להגיד, לפעמים הייתי אוספת שקלים מהתיק לקנות סיגריות. ותמיד כשהייתי על הקצה נשלחה לי ישועה, עבודות, ניסים גלויים, אין מילה אחרת. אלוקים היה שולף אותי ממצבים שזה רק הוא, לוקחת על עצמי רק קרדיט אחד, שתמיד לא משנה מה עברתי, תמיד הייתי אופטימית, תמיד קמתי על הרגליים ותמיד תמיד האמנתי שהטוב תמיד מנצח.

וזה לא קל כשאתה טוב ואוכל כל כך הרבה רע ועדיין מאמין בטוב.

אין דבר שביקשתי בחיי ולא קיבלתי אותו רק בתפילה, אז עכשיו אנחנו בעשרת ימי תשובה, גם אני לוקחת על עצמי עוד משהו גדול בשביל להודות לשם על חסדיו, להוקיר תודה, על מה שנותן לי יום יום, על כל הנפילות, על כל הימים שהייתי בתחתית של התחתית והוא הרים אותי, על זה שהיום אני אדון לעצמי. על זה שאני מצליחה בכוחות עצמי לתחזק בית עם 3 ילדים ללא גב כלכלי, כי כשיש לך את בורא עולם ואמונה, יש גב כלכלי יותר עצום מזה?! הכל קורה.

כשיש לך את בורא עולם ותאמין באמונה שלמה שהוא ישלח לך את אהבת חייך גם ברגעים שאתה הכי בודד, אתה מאמין שזה יקרה. הוא לא יכול לשלוח אהבה? והצלחה? ושפע? ובריאות ומה לא?

אני באמונה שלי לוקחת על עצמי מה שאני יודעת שאני מסוגלת לעמוד בו, ושזה לא יגרום לי כפייה דתית ואנטי. אני מתקרבת בדרך שלי, בקצב שלי, לא הבגדים שלי מגדירים את האמונה שלי ולא כיפה של אף גבר על הראש עושה אדם יותר מאמין. ״תמים תהיה עם השם אלוהיך״. וואלה הכי תמימה וטהורה אהבתי אליך טאטע.

בהזדמנות זאת אודה לך שוב.

אבקש ממך לשמור לי על מה שיש לי, על משפחתי, ילדיי, אמי האהובה, על מושי שלי, על חבריי הקרובים וגם אלו שלא, שלח להם כמו לי, שיראו כמוני כמה אתה עצום ואין אחר מלבדך.
חיכיתי כל חיי להגיע לנקודת זמן הזאת בחיי ,עשירה בחלקי, מודה על מה שיש ומה שאין?! נשיג, כי אתה איתי וחלק אלוקה ממך קיים בי אז תמיד הכל אפשרי.

אז עכשיו בעשרת ימי תשובה כל אדם צריך לקחת משהו ולו קטן תפילת בוקר, נטילת ידיים, תיקון כללי, קריאת שמע. לא משנה.

״פתח לי פתח כחודו של מחט אפתח לך עולם ומלואו״

תנסו, לא תתאכזבו, מבטיחה לכם שזה שווה יותר מהכל. אין מה להיות עצובים כי תפילה משנה את הכל .

אוהבת, מורני.

רבי נחמן אני כבר חוזרת! טאטע".

מורן אייזנשטיין ברגע של תפילה. צילום באדיבות המצלם



עשרת ימי תשובה מורן אייזנשטיין התחזקות יהדות אמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד