י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לא רק הילרי: לפחות 6 יועצים בבית הלבן השתמשו בחשבונות מייל פרטיים

קשוט עצמך: לפחות ששה יועצים קרובים לנשיא טראמפ השתמשו בחשבונות מייל פרטיים במחשבי הבית הלבן דבר הנוגד את הנהלים היות והם אינם מוגנים מפריצה כמו המיילים הרשמיים • כזכור, טראמפ הבטיח לשלוח את יריבתו קלינטון לכלא על מעשה דומה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



לפחות שישה מהיועצים הקרובים ביותר של הנשיא טראמפ השתמשו מדי פעם בכתובות דוא"ל פרטיות כדי לדון בענייני הבית הלבן, מסרו גורמים רשמיים מהבית הלבן, כך מדווח 'הניו יורק טיימס'.

הגילויים הגיעו יום לאחר פרסום הידיעה כי ג'רארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא, השתמש בחשבון אימייל פרטי כדי לשלוח או לקבל כ-100 הודעות אימייל הקשורות לעבודה במהלך שבעת החודשים הראשונים של הממשל. אבל מר קושנר לא היה לבדו. סטיב באנון, לשעבר יועץ הבית הלבן הראשי, וריינס פריבוס, הרמטכ"ל לשעבר, השתמשו מדי פעם בכתובות דוא"ל פרטיות. יועצים אחרים, כולל גארי כהן וסטיבן מילר, שלחו או קיבלו לפחות כמה הודעות דוא"ל של חשבונות אישיים.

איוונקה טראמפ, בתו הבכורה של הנשיא השתמשה גם היא בחשבון פרטי כאשר פעלה כיועצת בחודשים הראשונים של הממשל החדש, פקידים נוספים הודו בפני הטיימס כי הם מדי פעם עושים זאת, אבל התראיינו בעילום שם.

גורמים רשמיים אמורים להשתמש בדואר אלקטרוני ממשלתי עבור תפקידיהם הרשמיים, כך שההתכתבות שלהם תהיה גלויה לציבור ולאלה שמנהלים פיקוח, זה לא חוקי עבור עובדי הבית הלבן להשתמש בחשבונות דוא"ל פרטיים כשהם מעבירים הודעות הקשורות לעבודה.

כזכור, במהלך המירוץ לנשיאות בשנת 2016, טראמפ תקף שוב ושוב את יריבתו למירוץ הילארי קלינטון על שימוש בחשבון פרטי כמזכירת המדינה, והשתמש בזה כדי לצייר אותה כלא מהימנה. "אסור לנו לתת לה להגיע לחגר הסגלגל", אמר טראמפ בשנה שעברה, בעצרות הקמפיין שלו נשמעו קריאות מצד תומכי טראמפ שצעקו "תכלא אותה".⁠⁠⁠⁠
דואר אלקטרוני הבית הלבן הילרי קלינטון ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד