י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנפגעות תובעות מהרב ברלנד 4 מיליון ש"ח

הנשים שנפגעו ממעשיו החמורים של הרב ברלנד, הגישו נגדו תביעה אזרחית. כך גם הן דורשות להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ

הרב ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



שלוש מתלוננות, הגישו תביעה אזרחית נגד הרב אלעזר ברלנד וחמישה עשר נתבעים נוספים, בהם מוסדות ועמותות של שובו בנים ושלושה מרבני הקהילה.

הן גם דורשות את איסור יציאתו מהארץ. יצויין כי בעוד שבוע מסתיימות ההגבלות במסגרת ההליך הפלילי.

ואכן השופט אריה רומנוב נתן צו ארעי לעיכוב יציאתו של הרב ברלנד מישראל וקבע דיון בעניין למחרת יום כיפור - כאשר ארבעה ימים לאחר מכן, תקופת מאסרו של הרב תסתיים.

היום (רביעי) הוגשה בבית משפט המחוזי בירושלים תביעה אזרחית נגד הרב ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים, על ידי שתי מתלוננות אשר לגביהם הרב הודה במעשים חמורים והורשע. אליהן הצטרפה מתלוננת נוספת שלא נכללה בהליך הפלילי.

סכום התביעה, עומד על סך ארבע מיליון שקלים. מלבד הרב - ואשתו, היא הוגשה גם נגד מוסדות 'שובו בנים' ונספחיה, נחמן ברלנד בן הרב ושלושה מרבניה; הרב עופר ארז, הרב משה צנעני והרב מאיר סעדה.

לפי כתב התביעה הללו ידעו בזמן אמת על המעשים בהם הרב ברלנד הודה והורשע, אך חיפו עליו. "לא רק שנתנו לנתבע מסגרת פעולה ופלטפורמה לקידומו העצמי", נכתב בכתב התביעה שהגיע לידי 'בחדרי', "אלא הצדיקו והלבינו במילים מפורשות את מעשיו, ואף הרחיקו לכת והכתירו את מעשיו כ'נעלים', 'נשגבים', בבחינת 'תיקונים בעולמות העליונים'".

בנוסף להגשת התביעה האזרחית, גם הוגשה בקשה לצו עיכוב יציאה מהארץ במעמד צד אחד, מאחר ובעוד כשבוע מסתיימת תקופת המאסר של הרב ברלנד - ומאז הוא יכול לעזוב את ישראל מבלי ערובה לשוב אליה.

"רבים מחסידיו - ובפרט הנשים שבהן - באו אל הנתבע, למרבה האירוניה, על מנת לקבל הדרכה דתית, עצה מוסרית, מזור למכאובים, תרופה לתחלואים" נכתב בכתבה התביעה שהגיע ל'בחדרי חרדים', אך "מצאו עצמם נסחטים רגשית, אמונית וכלכלית, ונרמסים, כחומר ביד היוצר, לשיגיונותיו של הנתבע, עבדים לגחמותיו, ואילו הנשים שבהם, גם קורבנות".

במעמד גזר הדין נגד הרב ברלנד בנובמבר 2016, במסגרתו נגזרו עליו 18 חודשי מאסר ופיצויים בסך 75 אלף ש"ח במסגרת הסדר הטיעון, אמר הרב לשופט ולנוכחים באולם כי בפרשת השבוע כתוב 'ויאמר יהודה הוציאוה ותישרף'. הרב הסביר, "הפשט הוא הוצאה - והדרש הוא נושא, מלשון הצתה באש. כלומר, רואים שהמשפט העתיק היהודי העתיק, על מעשים כאלה עונש של שריפה וסקילה, היום השתנו העיתים ויש המון הקלות, זה לא גורע מחומרת המעשים שלי", אמר הרב לשופט ירון מינקטביץ'.



הרב הוסיף ואמר "אני מתחרט באמת מעומק הלב על כל פגיעה שפגעתי בבן ובת בזכר ונקבה, כל פגיעה שנגרמה על ידי במישרין או בעקיפין, אני במה שהודתי - הודתי, אין לי עכשיו עסק עם נשים".
תביעה אזרחית הרב אליעזר ברלנד צו ארעי שובו בנים מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד