ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

המדינה דורשת ממשפחת יצחקי לפנות את מתחם דיזיין סנטר בבני ברק

הפרקליטות טוענת כי יצחקי מחסנים בע"מ ויצחקי השקעות בע"מ הפרו את התחייבויותיהן ולא העבירו רווחים עצומים כפי שנדרשו • בנוסף תובעת המדינה משתי החברות 175 מיליון שקל

דיזיין סנטר. צילום: דוברות משרד המשפטים
דיזיין סנטר. צילום: דוברות משרד המשפטים



פרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי), בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 175 מיליון שקל נגד חברות יצחקי מחסנים בע"מ ויצחקי השקעות בע"מ. התביעה אף דורשת לסלקן ממתחמי דן דיזיין סנטר ושופרסל סנטר ברחוב הלח"י בבני-ברק.

מטעם החברות הנתבעות נמסר בתגובה כי מדובר בתביעת סרק, וכי בימים אלה הן עמלות על הגשת תביעה נגד המדינה בגין נזקים שגרמה לחברות של יצחקי במהלך השנים.

חברת יצחקי מחסנים היא חברה פרטית בבעלות יעקב יצחקי; חברת יצחקי השקעות היא חברה פרטית בבעלות מישאלה שולמן, אחותו של איש העסקים רוני יצחקי. שניהם ילדיו של יעקב יצחקי. התביעה מכוונת גם נגד בנק הפועלים, שעל שמו רשומות הערות אזהרה על זכויות החברה בשני המתחמים.

מדובר בשני מתחמי קניות גדולים שממוקמים על קרקעות מדינה - 13 דונם במתחם דן דיזיין סנטר, ו-15 דונם במתחם שבו נמצא סניף גדול של שופרסל. על פי התביעה, בשנים 1988-1987 כרתה חברת יצחקי חוזים עם המדינה, שלפיהם היא קיבלה - ללא תמורה כספית - זכות להחזיק ולעשות שימוש בהתאם לחוזים במתחם דן דיזיין עד פברואר 2009 ובמתחם שופרסל עד דצמבר 2006.

בתמורה התחייבה חברת יצחקי מחסנים להקים על חשבונה מבני אחסנה ולאחסן במקום מוצרים בעלי פוטנציאל הובלה באמצעות הרכבת. בתוספות לחוזים, שנחתמו ב-1990, קיבלה חברת יצחקי גם זכות שימוש במקרקעין למטרת מבנים, מחסנים וחנויות במגבלות מסוימות.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עמי עבר-הדני, טוענת המדינה כי חברת יצחקי הפרה את התחייבויותיה במספר מישורים, וכיום היא מחזיקה במתחמים הללו שלא כדין, כאשר היא נהנתה במשך שנים רבות מתקבולים ורווחים עצומים שלא מועברים למדינה כנדרש.

בין היתר נטען בתביעה כי על פי ההסכם, חברת יצחקי מחסנים חויבה לשלם למדינה בגין שני המתחמים דמי חכירה שנתיים בסך כולל של 400 אלף דולר. על סכום זה נקבעה חובת תשלום נוספת של 17% לכל דולר, מעל הכנסה שנתית של 2.35 מיליון דולר של החברה משני המתחמים. ואולם בפועל, נטען בכתב התביעה, חברת יצחקי לא משלמת מזה כ-20 שנה את התמורה הנוספת לדמי החכירה השנתיים. המדינה תובעת סכומים אלו בתוספת ריבית פיגורים כמוסכם בחוזים.

עוד נכתב בתביעה כי חברת יצחקי מחסנים התחייבה לאפשר למדינה לעיין בספרי החשבונות שלה ולהמציא למדינה, לפי דרישתה, מאזנים, דו"חות וכל הדרוש להוכחת נכונות תשלום דמי השכירות למדינה (דמי החכירה והתוספת להם), למעט חשבונות חלקיים עבור השנים 2007-1997 - אך לא עמדה בהתחייבותה.

התביעה כוללת סעיפים נוספים שבהם, לטענת המדינה, חברת יצחקי מחסנים הפרה את החוזה עם המדינה. אחד הסעיפים קובע שהחברה היתה אמורה לפנות את מתחם דן דיזיין ב-2009 ואת מתחם שופרסל ב-2006, אך לא עשתה זאת. כמו כן, כתב התביעה מציין כי בניגוד להתחייבותה לבנות מבנים של כ-22 אלף מ"ר, היא בנתה מבנים של 53 אלף מ"ר, ובניגוד להסכמים העבירה את זכויותיה לצד שלישי - חברת יצחקי השקעות.

מנכ"לית דן דיזיין סנטר, ליליאנה מור, מסרה בשם החברות הנתבעות: "מדובר בתביעת סרק שנועדה לכסות על התנהלות רשלנית ארוכת שנים מצד המדינה. בשבועות האחרונים אנו עמלים על הגשת תביעה כנגד המדינה בדרישה לפצותנו על נזקים רבים שנגרמו לנו כתוצאה מרשלנות זו. אנחנו שמחים שבית המשפט יידרש לנושא ובטוחים שעמדתנו תתקבל בבית המשפט".
דיזיין סנטר משפחת יצחקי פרקליטות המדינה שופרסל סנטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד