י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

היעד החדש של מיליארדר ההייטק: חרדים מבני ברק

אמנון שעשוע, בנק לאומי וסיסקו משקיעים במרכז החדש, שכבר מעורר עניין בקרב כ-10 חברות גדולות

צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש90
צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש90



הניסיון להעלות את מספר המועסקים החרדים בתעשיית ההיי-טק מביא ליוזמה חדשה, במסגרתה יוקם קמפוס שירכז מספר חברות גדולות שיתחייבו להעסיק חרדים. עד כה גייס הפרויקט, שמנוהל על ידי ארגון קמא-טק, כמה מיליוני דולרים מאמנון שעשוע, צביקה לימון ומישל ליטבק. השותפים הנוספים שאינם בעלי מניות הם בנק לאומי וחברת סיסקו, שתתרום ציוד למקום.

"אחרי הרבה בדיקות גילינו שחלק גדול מהאוכלוסיה החרדית שאמנם רוצה להשתלב בתעשייה, לא ממש מוכן לצאת הרחק מבני ברק. לכן החלטנו לפתוח מרכז בעיר, שבו אפשר יהיה להעסיק כ-200 עובדים עם אפשרות להתרחב עד ל-400 עובדים", מסר משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק. לדבריו, כ-10 חברות היי-טק, בהן מרכזי פיתוח בינלאומיים, על סף חתימה לפתיחה של שלוחה במרכז החדש. שם המרכז, נכון לעכשיו, הוא בני ברק גייט.

בקמא-טק מציינים כי מרכז החדש יותאם לאוכלוסייה החרדית, ומוקם בתיאום עם ראשי ומנהיגי הציבור החרדי, וראשי תעשיית ההיי-טק והחדשנות בארץ. לדברי פרידמן, במשך שנה פעלו הגורמים כדי להוכיח את היתכנותו הכלכלית של המרכז. "מלבד כניסת החברות לעיר, זה בית ליזמים חרדים, לאירועים וכנסים של חדשנות, לצד הכשרות טכנולוגיות וסדנאות מקצועיות", נמסר.

ההכרזה על המרכז החדש מגיעה יומיים לאחר פרסום סקירה של אגף הכלכלן הראשי המלמדת כי אם קצב הגידול בשיעור התעסוקה של גברים חרדים יישאר דומה לזה שנרשם בחמש השנים האחרונות, הדבר יוביל לכך שהיעד הממשלתי ל-2020 יושג לא לפני 2030.

שיעור התעסוקה של הגברים החרדים עומד כיום על 51%, רחוק מהיעד הממשלתי ל-2020, שהוגדר על 63%. אם בתחילת 2016 היה שיעור התעסוקה בקרבם 53.8% לפי הלמ"ס, הרי שכיום הוא קבוע על 50.9%. זאת לעומת שיעור תעסוקה של 87.6% בקרב גברים יהודים-לא חרדים.

"הקמת מרכזי תעסוקה ליזמים ולשלוחות של החברות הגדולות יהיו גורם משמעותי שישפיע על כניסתם של אלפי צעירות וצעירים חרדים לעולם ההיי-טק", מסר שעשוע. "זוהי יוזמה שתיתן מענה למחסור החריף בכח האדם בתחום, וכן אפיק תעסוקה ופרנסה מכובד לאותם צעירים חרדים. המרכז הזה הוא רק הראשון בשורה של מרכזים, ואנחנו מתכוונים להקים מרכזים דומים במקומות נוספים ברחבי הארץ". המרכז יפעל כחברה, והשקעתם של שעשוע, לימון וליטבק היא בתמורה למניות.

פרידמן הוסיף כי "אם עד היום תעסוקת חרדים וחרדיות בהיי-טק היתה על פי רוב שם נרדף לעבודה זולה במיקור חוץ, אנחנו מביאים פה בשורה החדשה, שבה חברות ההיי-טק הגדולות מקימות מרכזי פיתוח בערים החרדיות, ויעסיקו חרדים וחרדיות בהעסקה ישירה ובתפקידים בכירים".

יו"ר דירקטוריון לאומי, דוד ברודט, בירך על היזמה: "מיצוי של מאגר כח האדם החרדי והפנייתו ליזמות בסקטור ההיי-טק הצומח והתוסס של ישראל, יסייעו להמשך צמיחתה של התעשייה, יביאו אותה לגבהים חדשים ויגרמו לשינוי אדיר בתעסוקת חרדים ובהשתלבותם בכלכלה הישראלית והעולמית".
מרכז היי-טק היי-טק חרדי מייסד מובילאיי תעסוקת חרדים קמא-טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד