כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

המפורסמים על יום הכיפור שלהם: "הולך למקווה"

'ידיעות אחרונות' יצא בפרויקט מיוחד, פנה לכמה מפורסמים ושאל אותם כיצד הם מעבירים את יום הכיפורים • אלי "הולך למקווה", לאריאל "לא חסר כלום במהלך הצום", דודו "מייצב לכל התפילות בבית הכנסת" ומה עושה איתי הספורטאי?

מקווה מפואר ברוסיה. (אילוסטרציה)
מקווה מפואר ברוסיה. (אילוסטרציה)



על פי כל המבדקים והסקרים רוב מוחלט של העם היהודי בישראל צם ביום הכיפורים. בשנים האחרונות חלה התקרבות משמעותית למסורת ישראל כך שרבים גם פוקדים את בתי הכנסת, בהם כמובן ידוענים ומפורסמים. 'ידיעות אחרונות' פנו לכמה מהם ושאלו איך הם נערכים ליום הקדוש, איך מעבירים אותו וגם איך שוברים את הצום.

הזמר אריאל זילבר: "בדרך כלל אין לי זמן בין התפילות, ואם בכל זאת יש לי זמן אני הולך קצת לישון. ביום הכיפורים עצמו, בערך באחת בצהריים, אני לובש לבן והולך לתפילת מנחה. לא חסר לי כלום במהלך הצום. זה יום הכיפורים, והמצווה היא להתענות. בצום אני עסוק בבקשות כפרה, סליחה ומחילה מידידינו ומהקדוש ברוך הוא. לאחר ברכת הלבנה אני שובר את הצום עם תה לואיזה, אוכל לחם קלוי ומברך".



איש הבידור אלי יצפאן. צילום: פלאש 90צילום: איש הבידור אלי יצפאן. צילום: פלאש 90
איש הבידור אלי יצפאן. צילום: פלאש 90


הבדרן אלי יצפאן סיפר ל'ידיעות אחרונות': "הולך לטבול במקווה לקראת התפילות. רגע לפני כניסת הצום אני שותה כוס תה עם משהו מתוק, צחצוח שיניים ולסיום כוס מים. רוב יום כיפור אני מתפלל בבית כנסת. לא נותן לעצמי שמשהו יחסר לי בצום, כולי בתוך התפילות, ככה אני מצליח לא לחשוב על אוכל. אני לא מרשה לעצמי לחשוב על אוכל. שובר את הצום עם כוס מים, מקלחת ואז תה עם פרוסת לחם מרוחה בדבש".



דודו אהרון במערת הרשב"י.צילום: דודו אהרון במערת הרשב"י.
דודו אהרון במערת הרשב"י.


הזמר דודו אהרון: "לפני הצום אני מקפיד לשתות הרבה מים ואוכל דברים שמזינים את הגוף, בלי הרבה מלח. אני מתייצב לכל התפילות בבית הכנסת, מתכנס בתוך עצמי, מדבר עם הקב"ה ומבקש ממנו סליחה וכפרה. במהלך הצום אני משתדל לא לחשוב על מה שחסר לי, אלא מתרכז בתפילות. בצאת הצום אני קודם כל מצחצח שיניים, שותה נס קפה עם עוגה בצד, ולאחר מכן נכנס להתקלח במים פושרים".

שחקן הכדורגל איתי שכטר: "רגע לפני שמתחיל הצום אני שותה ליטר מים. רוב שעות היום אני מתפלל בבית כנסת. זה ישמע מוזר, אבל ברגע שיוצא הצום אני מחפש את התפוח הכי ירוק במקרר ואוכל אותו".

אלה הם רק ארבעה שיכולנו להביא לגולשינו, וההערכה היא כי ישנם עוד מפורסמים רבים ששומרים את יום הכיפורים כהלכתו בצום ובביטול מלאכה, אך מטעמים שונים הם החליטו שלא לפרסם זאת בפומבי.
ידיעות אחרונות אלי יצפאן אריאל זילבר צום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד