כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עבודות הרכבת הקלה בב"ב: "בכיפור יופסקו, אבל בשבת יימשכו"

חילול שבת מתחת לפני הקרקע - לפי חברת נת"ע מותר. מנכ"ל החברה הודיע רשמית הלילה כי על אף שביום כיפור הסכימו לעצור, בשבתות יימשכו עבודות התשתית בתחומי בני ברק, זאת על רקע האיום של עיריית בני ברק לבטל את הרכבת הקלה בשטחה

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"מעל הקרקע נשמור שבת, מתחץ לקרקע נמשיך לעבוד". אמירה אבסורדית של מנכ"ל נת"ע מבשרת כי חילולי השבת במסלול הרכבת הקלה בבני ברק יימשכו. זאת אחר שלגבי יום כיפור הצליח השר דרעי לסכם עם השר כץ כי העבודות יושבתו.

"העבודות בכיפור יופסקו, אבל בימי שבת הבאים העבודה מתחת לפני הקרקע תימשך" על פי הדיווח הבוקר ב'גל"צ' כך אמר הלילה (חמישי) מנכ"ל נת"ע יהודה בר און באתר עבודות הרכבת הקלה בבני ברק.

דבריו אלו באים לאחר שבתחילת השבוע פורסם ב'ערוץ 10' כי חברת נת"ע, שיגרה מכתב ליועץ המשפטי של עיריית בני ברק, בו היא מודיעה כי עבודות מסויימות ברכבת הקלה בעיר ימשכו גם במהלך יום הכיפורים.

לפי הדיווח, על רקע הגעתה של מכונת הכרייה של מנהרות הרכבת לבני ברק במהלך השבוע האחרון, שיגרה חברת נת"ע מכתב לעיריית בני ברק ובה היא מודיעה כי אף שהמכונה לא צפויה לחפור במהלך סוף השבוע של יום הכיפורים, היא חייבת להישאר מאוישת ומתוחזקת במהלכו משיקולי בטיחות, וכך אכן ייעשה. עם זאת מוסיפה החברה כי העובדים שיאיישו את המכונה במהלך יום כיפור, לא יהיו יהודים.

מעיריית בני ברק נמסר אז בתגובה כי "אם לא יכובדו ההסכמים - נשקול לפנות בבקשה לצו מניעה". מחברת נת"ע נמסר: "אנו חברה ממשלתית שפועלת בהתאם לחוק".

כמו כן פורסם אמש ב'ערוץ 10' כי עיריית בני ברק מאיימת שהיא תבטל כליל את התוכנית לבנות את הרכבת הקלה בשטחה, אם כריית המנהרה שם תבוצע גם ביום כיפור.
חילול שבת הרכבת הקלה בגוש דן נתע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד