כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הישג לחרדים - מנדלבליט הבטיח: נרכך האכיפה נגד הדרת נשים

שנה אחרי 'סערת דינה זילבר' המשנה ליועמ"ש שקיבלה שורת החלטות מסעירות ופוגעניות באירועים נפרדים לציבור הדתי והחרדי, נפגש היועמ"ש עם הח"כים והבטיח שינוי, רגע לפני שעמדו להגיש חוק שיסדיר את הנושא בתמיכת שרת המשפטים • הפרטים

הופעה של אברהם פריד. צילום: מועצת נחל שורק
הופעה של אברהם פריד. צילום: מועצת נחל שורק



מאבק החרדים והדתיים נגד דינה זילבר: המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, דורשות לשנות את המדיניות שמנווטת בעיקר על ידי המשנה ליועהמ"ש דינה זילבר, בסוגיית הדרת נשים וקיום אירועים דתיים בהפרדה - שנה אחרי הקמפיין בעניין, שהובל ב'בחדרי חרדים'.

אתמול (רביעי) נפגש היועמ"ש אביחי מנדלבליט עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שר הפנים אריה דרעי, שרת המשפטים איילת שקד וח"כ בצלאל סמוטריץ', בעקבות דרישת החרדים והדתיים לשינוי המדיניות, לאחר מקרים חוזרים ונשנים של התערבות באירועים דתיים שנעשו בהפרדה וזאת בעקבות הנחיותיה של זילבר.

על פי הפרסום ב'הארץ', מנדלבליט, סיכם עם הנציגים החרדים והדתיים על ריכוך האכיפה נגד הדרת נשים וחידוד המדיניות בנושא, כך שתתאים לאורח החיים הדתי והחרדי. קודם לכן, בגיבוי שרת המשפטים שקד - איימו גפני, דרעי וסמוטריץ' לקדם חקיקה שתסדיר את זכותם של שומרי תורה ומצוות לקיים אירועים בהפרדה על פי ההלכה וההשקפה, כאמור, בעקבות האיומים, מנדלבליט הבטיח לפעל לריכוך המדיניות.

על פי 'הארץ', במפגש שבו השתתפו גם זילבר עצמה ופקידים משפטים נוספים, סוכם להנמיך פרופיל תקשורתי בסוגייה ולא להתראיין בנושא, וזאת כאמור, לאחר הבטחתו של היועמ"ש להציג בקרוב ריכוך במדיניות והגדרה מחדש של סיטואציות שיוגדרו כמדירות נשים.

כזכור, הממשלה אישרה בחודש שעבר לקצץ בסמכויותיה של המשנה ליועהמ"ש זילבר ולהעביר מתחום אחריותה את הטיפול במאבק בהדרת נשים לרשות לקידום מעמד האשה במשרד לשוויון חברתי שבראשות השרה גילה גמליאל.

למרות זאת הובהר על ידי משרד המשפטים כי "זילבר תמשיך לשאת באחריות מטעם היועץ המשפטי לממשלה לטיפול בהיבטים המשפטיים העקרוניים הקשורים בנושא, לרבות באלו המפורטים בדו"ח צוות משרד המשפטים למאבק בהדרת נשים כפי שעשתה עד כה".

כזכור, הסערה הגיע לשיא בעת שאירוע הקפות שניות נפרד של האחים רזאל בירושלים נמנע על ידי המשטרה, שאכפה הוראת זילבר.
דינה זילבר הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד