כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מה הסבירו לחסידים העובדים בגור • האזינו

אמש התקיים כינוס לאברכי חסידות גור העובדים לפרנסתם ואשר גילם חצה את ה-35 • בכינוס נאם גם בן הרבי שהביא את דבריו • האזינו

מה הסבירו לחסידים העובדים בגור • האזינו
.



כנס חיזוק לאלפי אברכים העובדים לפרנסתם בחסידות גור נערך אמש (רביעי) עשרת ימי תשובה בבית המדרש הישן ברחוב רלב"ח בירושלים. האסיפה יועדה לאברכים צעירים עובדים עד גיל 35.

הנואמים בכינוס היו הגאון רבי אביגדור רובינשטיין ראש ישיבת 'מאור ישראל', הרה"ח אברהם ישעיה גולדפלם משגיח בישיבת 'אמרי אמת' והרה"ח מרדכי אברמוביץ, משגיח בישיבת גור בערד.

מי שהביא את ברכת האדמו"ר מגור היה בנו הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר המכהן כחבר וועדת הרבנים המפקחת על כוללי גור ושממונה לדאוג באופן אישי לכל יתומי החסידות.

המסר של הנואמים היה שלמרות שזקוקים לעבוד אין זה אומר שאנו הופכים להיות משהו אחר. "פעם לא ידעו מה זה אברך שעובד", אמר הרב גולדפלם, "כולם באו לבית מדרש ללמוד מתי שרק יכלו".

"צריך לשמור על הזהות היהודית בכל המעת לעת. בקביעות עתים לתורה ברצינות, בחיי העבודה, בבית. לחיות את הרוחניות ולא להיפרד ממנה. כך גם בבית להקרין רוחניות", אמרו הנואמים הנוספים.

בדבריו בשם הרבי אמר הרה"צ רבי שלמה צבי "התנא אומר במשנה 'יפה תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון', אוודאי לכתחילה יונגערמאן אין די ערשטע יאהרן דארף זיצען אין כולל און לערנען א גאנצע טאג. אויב מ'מוז ארבעטן מ'דארף וויסען אז 'יפה תורה עם דרך ארץ', אויב ס'איז מיט תורה, איז 'יגיעת שניהם משכחת עוון".
ובתרגום: "התנא אומר במשנה 'יפה תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון'. בוודאי לכתחילה הוא שאברך בשנים הראשונות לאחר החתונה ישב וילמד בכולל כל היום.

"אם מוכרחים, אם אין ברירה וצריכים לצאת לעבוד, צריך לדעת ש'יפה תורה עם דרך ארץ'. אם עושים זאת עם תורה, אז 'יגיעת שניהם משכחת עוון'.

החסידים הסבירו את דברי הרבי, שבעצם ביציאה לעבודה יש סכנה לעוון. ורק אם עושים זאת עם תורה אז ניתן להישמר ולהינצל מנפילות, כאמור - יגיעת שניהם משכחת את העוון.
הרב שלמה צבי אלתר גור חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד