י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כאן בישראל • סרט אימה: נכנסו ל'איכילוב' ופוצצו במכות "פתחו לי את הראש ושברו לי שיניים" • צפו בדרמה

זה נראה כמו סרט אימה בדיוני אבל זה אמיתי וזה קרה הלילה בבית החולים איכילוב; רכב מסוג סקודה ממנו יצאו חמישה גברים, אחד מהם ככל הנראה חמוש באקדח, החלו להכות נמרצות את אנשי האבטחה • "אם אתם מזהים מי האנשים שבצילומים או את הרכב אנא דווחו למשטרה" • צפו בדרמה

כאן בישראל • סרט אימה: נכנסו ל'איכילוב' ופוצצו במכות "פתחו לי את הראש ושברו לי שיניים" • צפו בדרמה
צילום מסך



תיעוד מטריד: חמישה גברים תקפו באלימות קשה מאבטחים בבית החולים איכילוב, לאחר שמטופלת ניסתה לגנוב מכשיר טלפון מאחות בחדר המיון.



"ניסיתי להפריד ולהרגיע אבל פתאום קיבלתי אגרוף חזק לפנים ונפלתי על הרצפה" סיפר נתי, מאבטח במיון, לשעבר לוחם בגבעתי, שהיה במשמרת בזמן האירוע. "פתחו לי את הראש ושברו לי שני שיניים קדמיות. עד עכשיו אני מטופל בעצמי במיון".

הלילה (חמישי) בשעה 3:00 לערך, מטופלת שידועה לצוות בית החולים איכילוב, שבעבר היא ומשפחתה איימו על רופאים, אחיות והנהלת בית החולים והורחקו על ידי צוות האבטחה - ניסתה לגנוב טלפון מידי אחות בחדר המיון. מאבטח מיד נזעק לעזרת האחות והפריד בינה לבין המטופלת.

כשלושים דקות לאחר מה שהיה נדמה כתום האירוע, ככל הנראה בעקבות הקריאה של המטופלת, עצר בכניסה למיון רכב מסוג סקודה וממנו יצאו חמישה גברים, אחד מהם ככל הנראה חמוש באקדח והחלו להכות נמרצות את אנשי האבטחה. בסיום הם יצאו בחזרה לרכב שהמשיך לעמוד ללא אישור ברחבת אמבולנסים, המשיכו במעשה האלימות וברחו מזירה.

שלושה מאבטחים הוכו וטופלו במצב קל עד בינוני בחדר הטראומה. הם סובלים משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות. הצוות הרפואי והסיעודי נותר המום, מפוחד ומבוהל בעקבות מעשה האלימות.

בית החולים מסר את המידע למשטרת ישראל שפתחה בחקירה ובשעות האחרונות מנהלת מצוד אחר העבריינים. המטופלת ואביה, נעצרו על ידי המשטרה ובדקות אלו מתנהל מצוד אחר התוקפים הנוספים.

"אם אתם מזהים מי האנשים שבצילומים או את הרכב אנא דווחו למשטרה על מנת שתוכל להעמיד אותם לדין" נמסר מבית החולים.

נתי (25) מאבטח במיון, לשעבר לוחם בגבעתי, היה במשמרת בזמן האירוע. הוא שחזר וסיפר "שמעתי צעקות ורצתי לדלפק המיון הפנימי שם ראיתי שאישה ובחור לצידה מתנפלים על אחד המאבטחים. משכתי את הגבר הצידה וביקשתי ממנו להירגע ולא להפריע לפעילות הצוות הרפואי. הבחורה החלה לחמם את הגבר שהיה לצידה והגבר ענה שלא תדאג והוא מביא את האנשים שלו".

משטרה הוזמנה למקום ובתוך כחצי שעה נכנסו לחדר המיון חמישה גברים, "הם החלו לתפוס אותנו המאבטחים ונתנו לנו אגרופים ומכות ממש חזקות. ניסיתי להפריד ולהרגיע אבל פתאום קיבלתי אגרוף חזק לפנים ונפלתי על הרצפה" סיפר נתי. "פתחו לי את הראש ושברו לי שני שיניים קדמיות. עד עכשיו אני מטופל בעצמי במיון".

נתי הוסיף "חבל על מה שקרה. אנחנו מנסים להגן על הצוות הרפואי אבל לא האמנתי שאמצא את עצמי באירוע כזה חמור בעבודה. אני בטוח שאם הם היו מצליחים לעבור אותנו, הם היו מגיעים לרופאים ולאחיות ואז היה נגרם אסון".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי התייחס למקרה החמור ואמר "מדובר באירוע חמור מאוד עם דפוס פעולה מהעולם העברייני שמשקף את אוזלת היד של המערכת נגד פושעים שפועלים באלימות נגד אנשי צוות רפואי כשהמאבטחים הגנו בגופם על הצוות הרפואי. ע"פ החלטתי מהיום יוצב שוטר 24/7 בחדר המיון ואני מצפה שכך יהיה בכל בתי החולים".

"נגלה אפס סובלנות כלפי תקיפת עובדי ציבור ונשתמש בכל הכלים העומדים לרשותינו על מנת למצות את הדין עם העבריינים" אמרו במשטרה בעקבות המקרה.

מנהל בית החולים קרא לשר לביטחון הפנים להגדיל את מעורבותו בנושא, למפכ"ל המשטרה לנקוט בצעדים ברמה הלאומית, "מצפה שמערכת המשפט תדע לגזור עליהם עונש חמור שיביא סוף סוף הרתעה נגד כל מי שיפנה נגד רופאים, אחיות ועובדי מערכת הבריאות".
אלימות איכילוב מצלמת אבטחה חניון מכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד