כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בית הכנסת יתגבר את האבטחה לאחר רצח אשה

בעקבות רציחתה של אישה בת 39 בתחילת השבוע, בתי הכנסת בנאשוויל שבארה"ב יתגברו את האבטחה בכניסתם ביום כיפור • במהלך ראש השנה חוותה משפחה אחת שלוש מקרי אנטישמיות בזה אחר זה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



לאחר רצח של אשה קרוב לבית כנסת, האבטחה ביום כיפור תתוגבר.

אבטחה מוגברת בבתי הכנסת בנאשוויל שבארה"ב, לאחר מתקפת ירי בכנסיה שצמודה לבית כנסת בה נהרגה אישה אחת לא יהודייה, כך דיווחה סוכנות הידיעות JTA.

בתחילת השבוע הגיע גבר בן ה-25 לכנסיית "ברנט צ'אפל" בשכונת אנטיוך, הסמוכה לנאשוויל, ופתח בירי מאקדח על מתפללים, אשה אחת, בת 39 נהרגה, ושבעה מתפללים נוספים נפצעו, המשטרה מסרה כי הגבר ירה ללא אבחנה כדי להרוג כמה שיותר.

הגבר היורה הוא סודני שהיגר לארה"ב לפני עשרים שנה, ובעבר נהג להתפלל בכנסייה הזו.

סדרן הכנסייה נאבק בתוקף, במהלך הקרב בין השניים פלט הגבר היורה כדור שגרם לפציעה עצמית, סדרן הכנסיה רץ לעבר מכוניתו והביא את אקדחו, ובאמצעותו איים על הסודני היורה עד להגעת המשטרה.

בתוך כך, במהלך ראש השנה אירעה מתקפה אנטישמית על משפחה יהודית בצפון קרוליינה - ארה"ב. צלב קרס צויר על דלת הבית. כך דיווחה סוכנות הידיעות JTA.

ביום חמישי ערב החג השני של ראש השנה, צויר צלב קרס על הדלת האחורית של בית המשפחה, כאשר המשפחה שהתה בבית הכנסת, ובשבת הודבקו המילים "see you" ("להתראות"), על רשת של חלון בית המשפחה.

בנוסף, ביום שני האחרון נרשמו המילים "white power" "כוח ללבנים" (ביטוי המתייחס לנאצים בארה"ב) על מבנה בשכונה בה מתגוררת המשפחה, המשטרה סבורה שגם כתובת זו כוונה לאותה משפחה.

המשטרה המקומית חוקרת את האירוע כפשע שנאה.
אנטישמיות אבטחת בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד