כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

משבר בסלילת הרכבת בבני ברק תוך חילול שבת. העירייה: "נפסיק שיתוף הפעולה"

טריק משפטי של חברת נת"ע, מעורר זעם בבני ברק - הסכם שנחתם מופר בטענה כי אינו כולל עבודות מתחת לקרקע שיכולות להתבצע בשבת • עיריית בני ברק: אם תתבצענה עבודות, או פעולות כלשהן בשבתות נפעל לביטול ההסכם וצעדים משפטיים

העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. צילום: פלאש 90
העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. צילום: פלאש 90



הודעת מנכ"ל נת"ע כי ימשיך את עבודות התשתית לסלילת הקו לרכבת הקלה, גם בגבולות העיר בני ברק בשבת - מייצרת משבר. העירייה מאיימת: נפסיק את שיתוף הפעולה, זוהי הפרה של הסכם ממשלתי. העירייה אף טוענת כי גם השטח מתחת לקרקע נמצא תחת

עיריית בני ברק עומדת על דרישתה ששום עבודה מכל סוג שהוא לא תתבצע ביום-הכיפורים הבא עלינו לטובה במתחם עבודות של חב' נת"ע להקמת "הרכבת הקלה", וזאת במסגרת ההסכם בין העירייה לבין החברה והממשלה לאי ביצוע עבודות כלשהן בשבתות ובחגי ישראל להקמת הרכבת הקלה.

פניית העירייה לחברה לאי ביצוע עבודות נובעת מהודעת החברה שאכן לא תתבצענה עבודות חפירה וכריה, אלא עבודות ניטור ותחזוקה לפי גרסה אחת, או פעילות הכרחית של מכונת הכריה לפי גרסה שניה.

בד בבד, דרישת העירייה לביצוע ההסכם בשבתות ובחגי ישראל, ולא רק ביום הכיפורים, נובעת מסעיף 13 להסכם בין החברה לבין העירייה ,לפיו הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי העיר בני ברק בשבתות ובמועדי ישראל, והמדינה, כצד לחוזה הזיכיון, לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל. מטעם הממשלה חתם על ההסכם מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי.

הרב חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר, כי מעולם לא עלה על דעתו של איש בעירייה שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת ההסכם הכתוב והחתום ולבצע עבודות בשבתות ובחגים. העירייה, מצידה, בנוסף לכל הפעולות המשפטיות המתבצעות על ידה כבר היום, תפעל גם בכל הדרכים הנוספות למניעתם של מעשים אלו.



ראש העיר זייברט. צילום: יהודה פרקוביץצילום: ראש העיר זייברט. צילום: יהודה פרקוביץ
ראש העיר זייברט. צילום: יהודה פרקוביץ


כמו"כ שיתוף –הפעולה המקצועי, הטכני והארגוני עם החברה, המשתרע על תחומים רבים, מותנה בהקפדה על שמירת השבתות והחגים, ואלמלא כן, לא יהיה מנוס מהפסקת שיתוף הפעולה.

ראש העיר הדגיש גם, כי מצער וכואב עד עמקי הנפש על עבודות המתבצעות ע"י החברה בשבתות ובחגים בערים סמוכות, ובכך ישנה פגיעה בקדושת השבתות והחגים, שהיא יסוד מרכזי לעם ישראל לכל דורותיו.

במכתביהם של עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה ושל עו"ד יצחק מירון אל מר רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר ואל מר יהודה בראון, מנכ"ל חב' נת"ע נכתב, כי בהתאם להוראות ההסכם, תנאי מהותי ויסודי מבחינת העירייה, בהעניקה זכות שימוש במקרקעין לחברה לצורך ביצוע עבודות שונות הקשורות בהקמת הרכבת הקלה, היה איסור מוחלט על ביצוע כל פעילות במקרקעיה בשבתות ובמועדי ישראל, והדבר הובהר היטב במהלך המו"מ שקדם לכריתת ההסכם ולחתימתו בין העירייה ובין המדינה.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה הוסיף, כי בהמשך לכך, נכתב מטעם העירייה, כי אם תתבצענה עבודות, או פעולות כלשהן בתחומי האתר והמקרקעין של העירייה בשבתות או בחגים היא תראה בכך הפרה יסודית של ההסכם והיא תפעל לביטולו, ואף לנקוט צעדים משפטיים.

בתגובת החברה, שנשלחה ע"י עו"ד דנה זינגר, נטען, כי החברה תקפיד שלא לבצע עבודות בשבתות ובחגים רק על שטח שמעל פני הקרקע ולא שמתחתיו.

בתגובה טוענת העירייה, כי מקרקעין הם גם מעל פני הקרקע וגם מתחתיו, ומשום כך היא לא רואה בטיעון הזה כל אפשרות לביצוע עבודות בשבתות ובחגי ישראל, ובהתאם לכך, היא תפעל במישור המשפטי ובדרכים ציבוריות נוספות לשמירה על ההסכם, על כל פרטיו, כמות שהוא, ולא לבצע, חלילה, כל עבודות או פעולות כלשהן בשבתות ובחגים.

כזכור, הבוקר, התראיין מנכ"ל החברה בגלי צה"ל - שם אישר כי אכן לא יעבדו ביום הכיפורים, אך במקביל הכריז כי מתחת לקרקע יימשכו העבודות גם בשבת.
משבר הרכבת בבני ברק נתע חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד