כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

במפתיע: ח"כ טרכטנברג פורש מהכנסת

ח"כ מנואל טרכטנברג מ'המחנה הציוני' החליט במפתיע לפרוש מכנסת ישראל ולשוב לאקדמיה • טרכטנברג אמר כי ברצונו "להתמסר לכתיבה על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות בפני החברה הישראלית"

טרכטנברג. צילום: פלאש 90
טרכטנברג. צילום: פלאש 90



ח"כ מנואל טרכטנברג מ'המחנה הציוני' החליט במפתיע לפרוש מכנסת ישראל ולשוב לאקדמיה, לדבריו, העילה היא: רצונו להתמסר לכתיבה על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות בפני החברה הישראלית, תוך ניסיון לגבש תפיסה כוללת ואף חזון לחברה משגשגת, מלוכדת, וצודקת יותר.

טרכטנברג הדגיש כי ימשיך לתמוך במחנה הציוני וביו"ר החדש אבי גבאי, ויסייע לו בכל דרך אפשרית להוביל את המחנה לניצחון. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, מפרט חה"כ טרכטנברג את הלבטים והמניעים שהובילו אותו להחלטה זו, ואת תכניותיו לעתיד.

כמו"כ, טרכטנברג מבהיר כי הוא מתכוון להמשיך ולתרום גם להבא בעשייה ציבורית, שכן זה מה שהניע אותו במהלך העשור האחרון, כשכיהן בשורה של תפקידים מרכזיים: מייסד ויו"ר ראשון של המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, ויו"ר הוועדה שהוקמה בעקבות המחאה החברתית של 2011.

"אני לא נוטש את הזירה אלא רק משנה בה מיקום כדי לנסות ולמצות את היתרון היחסי שלי בעת הזאת." אמר טרכטנברג.

כאמור, בדבריו מציין טרכטנברג כי מנהיגה הנבחר של מפלגת העבודה, אבי גבאי, הביא עמו רוח חדשה ונחישות, והצליח להפיח בקרב רבבות אזרחים תקווה מחודשת למהפך פוליטי-שלטוני. טרכטנברג מאמין כי בעת הזאת תרומתו הסגולית לשינוי המיוחל לא תבוא מפועלו כח"כ, אלא מגיבוש משנה כלכלית-חברתית חדשנית ליום שאחרי, שתיתן מענה לצרכים ולמאווים של החברה הישראלית, ואופק לשאוף אליו.

לדבריו, במהלך עבודתו הפרלמנטרית רכש הערכה רבה לכנסת ישראל ולחברי הכנסת אשר בחרו לעסוק בפוליטיקה, אחד העיסוקים הקשים שיש, הדורש צירוף נדיר של כישורים והגובה מחירים אישיים כבדים.

עוד אמר: "אני מבקש להודות לחברי לסיעת המחנה הציוני, חבורה איכותית וערכית ביותר, ובפרט ליו"ר האופוזיציה חה"כ יצחק (בוז'י) הרצוג וליו"ר התנועה, חה"כ ציפי לבני, אשר בזכותם הצטרפתי לחיים הפוליטיים והודות להם נוכחתי לדעת שנאמנות ודרך ארץ הינן עדיין מעלות מוערכות".

בסוף דבריו מציין טרכטנברג כי כל פרידה הנה קשה, אבל "קשה לי שבעתיים הפרידה מאזרחים לא מעטים שתלו בי תקוות, שלחצו יד מתוך הערכה כנה למה שניסיתי לקדם, לקול שהשמעתי. מה אומר להם? שנותרתי אותו אדם, מחויב לאותם עקרונות, לאותה תקווה – לא אאכזב אתכם, כי התכלית אותה תכלית, רק שהאמצעי ישתנה לזמן מה."

עזיבתו של טרכטנברג מכניסה לכנסת את ח״כ סעד סלח, הוא יהיה הדרוזי השלישי בכנסת ה-20. 1.7% מהאוכלוסייה, 2.5% מחברי הכנסת

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, בתגובה להודעת פרישתו של ח"כ טרכטנברג: "צר לי מאד על הודעתו של פרופ׳ מנו טרכטנברג. שמחתי כשנעתר לבקשתי להצטרף לפוליטיקה ולמפלגת העבודה כי אני מאמין במדיניות כלכלית חברתית שנשענת על מקצועיות, כפי שמנו הציג פעמים רבות. מנו הוא חבר אישי שתרם תרומה רבה לסיעת המחנה הציוני, לפעילות ועדות הכנסת ובפרט בתחום הגיל הרך. בטוחני שימשיך וישפיע רבות בכל אשר יפנה."

שר האוצר משה כחלון הגיב להחלטתו של פרופ' מנואל טרכטנברג לפרוש מהחיים הפוליטיים ואמר: "פרופ' טרכטנברג היה מהאנשים הבולטים שהתייעצתי איתם עם כניסתי לתפקיד שר האוצר. טרכטנברג תרם רבות לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל בשלל תפקידים - כראש המועצה הלאומית לכלכלה, יו"ר ות"ת ויו"ר ועדת טרכטנברג. פרישתו של פרופ' טרכטנברג היא אבידה קשה לפוליטיקה הישראלית. אני בטוח שימשיך לתרום מניסיונו הרב לציבור ולכלכלת ישראל בהמשך הדרך."
מנואל טכרטנברג פרישה כנסת המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד