כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

היועמ"ש מכחיש: אין שינוי במדיניות ההפרדה במגזר החרדי

היוועמ"ש מנדלבליט מכחיש את הפרסום הבוקר, על פיו, בעקבות לחץ שהפעילו המפלגות החרדיות והדתיות, בכוונתו לרכך את האכיפה נגד הדרת נשים • מנדלבליט: "הדברים האמורים בידיעה התקשורתית אינם נכונים. אין כל שינוי בעמדה העקרונית"

מנדלבליט. צילום: פלאש 90
מנדלבליט. צילום: פלאש 90



מאבק החרדים בדינה זילבר: משרד המשפטים מכחיש את הפרסום הבוקר, על פיו, בעקבות לחץ שהפעילו המפלגות החרדיות והדתיות, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתכוון לרכך את האכיפה נגד הדרת נשים ולחדד את המדיניות בנושא, כך שתתאים לאורח החיים הדתי והחרדי, וזאת בתגובה למדיניות הקיצונית בה נהגה המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, והתערבותה באירועים דתיים שהתקיימו בהפרדה.

במענה לפנייתה של חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, הכחיש עוזרו של מנדלבליט את הדברים ואמר כי הם אינם נכונים, למרות זאת הוא התנסח כי העיסוק בנושא יהיה מידתי תוך שמירת האיזונים העדינים הנדרשים בכל מקרה ומקרה.

עוזרו של היועמ"ש כתב כי "בפנייתך שבסמך הזכרת יידעה שפורסמה בתקשורת לפיה עקב לחץ מצד ראשי מפלגות חרדיות ודתיות, הורה היועץ המשפטי לממשלה כביכול לפעול לריכוך מדיניות משרדי בנושא מניעת הדרת הנשים מן המרחב הציבורי, וביקשת כי ככל שהדברים נכונים - יורה היועץ המשפטי לממשלה להותיר מדיניות בתחום זה על כנה - ראשית אבקש להבהיר כי הדברים האמורים בידיעה התקשורתית אינם נכונים".

כמו"כ הוא הוסיף כי "מטבע הדברים, אין בידינו להתייחס לתוכנו של שיח פנימי שהתקיים במסגרת הישיבה האמורה בפרסום התקשורתי. יחד עם זאת נבקש להדגיש כי אין כל שינוי בעמדתו העקרונית של היועץ המשפטי לממשלה ולפיה הדרת נשים מהמרחב הציבורי היא בגדר אפליה פסולה".

לסיום כתב כי "העיסוק בתחום של מניעת הדרת נשים מן המרחב הציבורי ימשיך להיות מידתי וזהיר, תוך הקפדה על אמות המידה המשפטיות העקרוניות לפיהן נבחנות טענות בדבר מפעים קונקרטיים של הדרת נשים, ותך שמירת האיזונים העדינים הנדרשים בכל מקרה ומקרה".







אביחי מנדלבליט הדרת נשים דינה זילבר היועץ המשפטי לממשלה שינוי מדיניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד