כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

איש העסקים החרדי יסגור בשבתות את מתחם הבילויים שבבעלותו

איש עסקים חרדי מוותיקי שוק ההון הישראלי, הודיע כי לאחר החגים, מתחם הבילוי והעסקים הגדול שבבעלותו, ינעל את שעריו בשבתות וחגים • למרות שמדובר בהחלטה פרטית של הבעליםקום, תושבים חילונים זועמים פתחו בהסתה נגד המגזר החרדי

מתחם המטרומול. צילום: גוגל מפות
מתחם המטרומול. צילום: גוגל מפות



שלמה אייזנברג, איש עסקים חרדי מוותיקי שוק ההון הישראלי, הודיע כי מיד אחרי חגי תשרי, מתחם הבילוי והעסקים הגדול 'מטרומול' שברחובות, ינעל את שעריו בשבתות וחגים.

אייזנברג, המחזיק בשליטה בשתי חברות ענק - קבוצת שירותי המחשוב מלם תים וחברת הנדל"ן ישרס, רכש את הזכויות על הפעלת מתחם המטרומול ברחובות. בתחילה, התבקשה החברה בבעלותו לכבד את החוזה כפי שהוא, לרבות פתיחתו של המרכז גם בשבת. כעת, עם חידושו של החוזה, התנה אייזנברג כי הוא יעשה כן, רק באם החנויות ייסגרו בשבת, וקיבל תשובה חיובית.

הסערה החדשה כבר קבלה את הכינוי "פרשת מטרומול". על פי הדיווח באתר "רחובות היום", תושבים רבים מהעיר נדהמו לגלות כי מספר בתי קפה, בהם 'רולדין', ייסגרו לאחר החגים בשישי בערב ובשבת ובכך למעשה יהפכו לכשרים, זאת בהמשך למגמה מתרחבת של מסעדות במתחם שהחליטו על סגירת המסעדות בסופי שבוע.

החילונים בעיר זועמים על המהלך ופתחו בהסתה חסרת תקדים. באופן מגוחך הם טוענים כי "המגזר החרדי משתלט על מתחם 'מטרומול' הממוקם בסמיכות לרכבת בעיר", ובכך לטענתם "גם מקומות הבילוי הבודדים שאפשרו לציבור החילוני לבלות בהם במהלך השבת מצטמצמים".

חבר מועצת העיר רחובות אמיר ירון אמר כי "זו התפתחות חמורה מאוד, הגם שזו זכותו של הבעלים במתחם לא לאפשר פתיחת העסקים בסופי שבוע, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש בכך פגיעה קשה ביותר במרקם העדין שנוצר ברחובות בין דתיים לחילוניים. יש בכוונתי לפעול נחרצות כדי למנוע את רוע הגזירה. זו גזירה שאסור לציבור החילוני להשלים עמה ואעשה את הכל כדי לשמור על הסטטוס קוו בעיר שהייתי שותף בגיבושו, כחבר מועצה"

גורם חרדי בעיר ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר: "תמיד טוב לשמוע על בעלי עסק שמקבלים על עצמם כשרות ושמירת שבת, אבל מכאן ועד להגיד שזו השתלטות חרדית הדבר רחוק מאוד. אין קשר בין האזור החרדי בעיר למתחם עצמו. מדובר ב"פייק-ניוז" מושלם. הציבור החרדי לא נלחם על אזורים כאלו בעיר שיהיו סגורים.
רחובות מטרומול שבת שלמה אייזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד