כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מדוע העביר הח"כ כסף בערב יום כיפור?

יו"ר ש"ס ח"כ יואב בן צור, התארח בימי ראש השנה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, באירוח עמרם אבוחצירא, בנו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל. הח"כ מיהר להעביר אליו תשלום בערב יום כיפור

בן צור. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
בן צור. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



יו"ר ש"ס ח"כ יואב בן צור, התארח בימי ראש השנה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, ושימש כחזן וכמרצה. המארח: עמרם אבוחצירא, בנו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, שאף מימן את האירוח של הח"כ וזוגתו.

על פי הדיווח בערוץ 10, אבוחצירא מימן אף את האירוח של שלושת ילדיו של בן צור, וכי לכאורה הדבר בעייתי, מכיוון, שאסור לח"כ לקבל תמורה עבור שירותים שהוא מעניק כדוגמת חזנות, ואף תמורה עבור הרצאה – מותר לו לקבל רק לאחר בקשה רשמית מועדת האתיקה, מה שלא נעשה במקרה הנוכחי.

לדבריו של בן צור לערוץ 10, הוא התייעץ עם יו"ר ועדת האתיקה, חבר מפלגתו, ח"כ יצחק וקנין שהורה לו כי אין צורך להגיש טופס בקשה עבור המקרה הספציפי, אולם וקנין עצמו הגיב לערוץ 10 כי "הוא אמר לי שהוא מתארח אצל חבר אישי. הוא לא אמר בית מלון. ודאי שאם הייתי יודע שזה מלון אז צריך להביא טופס ולהגיש בקשה".

בן צור עצמו הגיב הערב ל"בחדרי חרדים" ואמר כי, על חדר ילדיו הוא שילם באמצעות העברה בנקאית, לדבריו: "לקראת ראש השנה הוזמנתי על ידי חבר לשמש כחזן, לקרוא בתורה ולהרצות בפני קהל של 100 מתפללים. ראשית, התייעצתי עם יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת והונחתי שאין צורך להגיש בקשה מיוחדת לאישור. לפיכך ולאור העובדה שמדובר בימי חג שאינם מאפשרים נסיעה".

לדבריו יו"ר סיעת ש"ס: "התארחתי כחזן, קורא בתורה ומרצה בראש השנה בבית המלון כמו כל ח"כ המתבקש להרצות ומקבל אירוח. אציין כי על חדר ילדיי שילמתי מכספי הפרטי באמצעות העברה בנקאית".

על פי בדיקת "בחדרי חרדים" בן צור אכן ביצע העברה לחשבון הבנק של עמרם אבוחצירא, ההעברה בוצעה, ביום שישי, ערב יום הכיפורים, בשעה 12:38 עבור תשלום על חדר ילדיו. כמו"כ, נודע כי במהלך האירוח העביר בן צור ארבע הרצאות.
יואב בן צור עמרם אבוחצירא ראש השנה יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד