כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גיוס המונים חדש: חוקרים פרטיים יעקבו אחרי יאיר לפיד - ו-9 ח"כים נוספים

העיתונאי העצמאי תומר אביטל מבטיח לעקוב אחרי 10 חברי כנסת במקביל מהקואליציה ומהאופוזיציה. במסגרת הפרויקט יינתן פטור לח"כים המפרסמים את היומנים שלהם בלא השחרות מוגזמות וכן לשיאני הנוכחות בכנסת

גיוס המונים חדש: חוקרים פרטיים יעקבו אחרי יאיר לפיד - ו-9 ח"כים נוספים



העיתונאי העצמאי תומר אביטל פועל לגייס באמצעות הדסטארט כספים לצורך מעקב אחרי 10 חברי כנסת. עד אמש (מוצ"ש) גייס אביטל 65,704 שקל מ-788 תומכים. היעד שהציב הוא גיוס של 88 אלף שקל עד מחר (ב').

כוונתו היא לבחור יום אחד במהלך פגרת הקיץ של הכנסת שתסתיים בעוד 3 שבועות בדיוק, וכן באחד מימי ראשון וחמישי במהלך כנס החורף של הכנסת, ובו יהיה מעקב אחרי 10 חברי כנסת במקביל, ובהם 4 מהקואליציה 4 מהאופוזיציה, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד וכן "הפתעה" - ח"כ נוסף שייקבע.

תאריך המעקב יהיה סודי וכך גם זהות הח"כים שיזכו למירב הקולות. ח"כ שיזכה למעקב לא יידע על כך. במסגרת הפרויקט יינתן פטור לח"כים המפרסמים את היומנים שלהם בלא השחרות מוגזמות וכן לשיאני הנוכחות בכנסת. הכנסת נמצאת בפגרת הקיץ מה-27 ביולי 2017 ועד 23 באוקטובר 2017. בתקופה זו כונסה המליאה לשלוש ישיבות בלבד, מהן שתיים קצרות ביותר והשלישית ארכה כ-3 שעות.


לדברי אביטל, בכנס החורף הקרוב יהיו 120 ימי עבודה, לעומת 55 ימי עבודה בכנס הקיץ וזאת משום שכנס החורף הוא מסוף אוקטובר עד סוף מארס וכנס הקיץ מאמצע מאי עד סוף יולי. מתחילת הקדנציה של הכנסת ה-20 (ועד סוף אוקטובר 2017) פעלה הכנסת ב-401 ימי עבודה והיו 176 ימי פגרה. כידוע, מליאת הכנסת מתכנסת בתקופת כנס בימי שני-רביעי. חלק מוועדות הכנסת מכונסות בימים א' ו-ה' בתקופת הכנס - וחלק לא.

אביטל ציין כי "הכסף שיגוייס יופנו כולו לחוקרים הפרטיים, למימוש התשורות ולכיסוי עמלות. יום מעקב של צוות מקצועי אחרי הנחה מבוקר עד לילה עולה כ-9,000-4,000 שקל. זה תלוי בכמה קריטריונים ובראשם מספר הקילומטרים שנע הנעקב באותו יום. הסכום אמור להספיק ל-10 מעקבים לפחות בממוצע, רכישת התשורות (כמו חולצות וספרים) ועמלה (9%) להדסטארט".

אביטל הסביר את המעקב על לפיד בכך ש"לפיד הוא שיאן ההיעדרויות. זה מדהים: למרות שאין לו שום תפקיד רשמי, למרות שכבר נקנס על ידי ועדת האתיקה על הצטברות העדרויות לא מוצדקות - בדקתי: גם השנה מקום אחרון בנוכחות. לא רק שכל הח"כים הגיעו יותר ממנו, כך גם רוב השרים ואפילו סגנית שר החוץ. כולנו מממנים ללפיד שכר כדי לעבוד כח"כ - אך הוא מזה שנים עובד במימוננו רק בלרוץ לראשות הממשלה".

לדברי אביטל, "לפיד נכח ב-2017 במשכן כ-5 שעות ממוצע בשבוע. שיאני הנוכחות הגיעו פי 6 ממנו". עוד הוסיף כי "בדקתי וגיליתי שבניגוד לטענות, מספר הדיונים בוועדות במהלך הפגרה הוא 5% מהמספר כשאין פגרה. יחסית לעולם אנו במקום רע באמצע, ורע מאוד כשמשקללים את גודלנו. במדינות אחרות צריך לטוס כדי לבקר את בוחריך אז יש הגיון לסופ"ש ארוך".
יאיר לפיד תומר אביטל הדסטארט חוקרים פרטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד