י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איך לקנות טיולון? כל מה שרציתם לדעת על האמצעי התחבורה החשוב ביותר בחיי התינוק שלכם

מהו אמצעי התחבורה החשוב ביותר עבור ילדיכם שגדל? ובכן, זהו הטיולון. כיצד ניגשים למבצע רכישה של כלי הרכב שהולך לשמש אתכם בשנים הקרובות? כל מה שאתם חייבים לדעת

pixabay
pixabay



עבור כל הורה חדש, 6 חודשים ראשונים בחיי התינוק הם מעין אתגר ההישרדות הגדול בעולם. לא פלא שבסיום המחצית, רובם מרגישים עייפים, תשושים אך מלאי תקווה: סיפרו להם שמעכשיו הכל יהיה קל יותר. ובכן, הורים לפעוטות בני 6 חודשים, תקופת הטירונות שלכם אמנם נגמרה, אך אין זה אומר שמצפים לכם הרבה רגעי נחת. ההפך הוא הנכון: בחודשים הבאים תידרשו לשכלל את כישורי הריצה שלכם ולהפגין ערנות, יכולת ריכוז ותגובה מהירה. הרדיפה אחרי הפעוט הזוחל, שאף פעם לא עייף וכל רצונו הוא לברוח מכם רחוק ככל שאפשר, סוחטת פיזית ונפשית. הדרך היחידה להפסיק את המרתון מורט העצבים הזה הוא להוציא את הפעוט החוצה, לטיול. ופה, הורים יקרים, אנו מגיעים אל הפרויקט הבא שתצטרכו לבצע ויפה שעה אחת קודם: רכישת אמצעי התחבורה החשוב והיעיל ביותר עבורכם לשנתיים הקרובות - הטיולון.

טיולון, באמת? אבל יש לנו כבר עגלה

הרבה מים עברו בנהר מאז אותו יום היסטורי בו רכשתם את עגלת ילדים ממותגת ויקרה לתפארת עם ישראל. אם יכולתם לחזור אחורה בזמן, סביר להניח שהייתם יוצאים מהחנות עם עגלה צנועה וקלה הרבה יותר. הזמן אי אפשר להחזיר אחורה, ואתם יכולים להתנחם בכך שעשיתם את מה שרוב ההורים החדשים עושים: לא חשבתם על העתיד. עכשיו, כשהעתיד כבר כאן, אפשר להניח את העגלה המפוארת שלכם בצד. טיולים עם הפעוט הולכים להפוך לחלק המרכזי בחייכם. נראה לכם שתצליחו להוציא, לפתוח, לסחוב, להוריד, להעלות, לקפל, לאחסן את המפלצת המסורבלת שלכם כמה פעמים ביום? הצחקתם אותנו.

אז מה ההבדל בין עגלה וטיולון? לשאלה זאת, תתפלאו לשמוע, אין תשובה חד משמעית, וזאת שבימינו אלה נוצרו "מוטציות" למיניהם שמחזיקות בתואר "עגלה – טיולון" (או עגלה משולבת) ומתאימות לשימוש מגיל הלידה ועד כ-שלוש שנים. אך אם בכל זאת רוצים לעמוד על ההבדל בין השניים, אלא הם הנקודות:

• בניגוד לעגלה, אשר מורכבת משלד ואמבטיה (עריסה) נשלפת, טיולון בנוי כיחידה אחת, עם שלד ממתכת קלה.
• משקל העגלה, גם הקלה ביותר, יהיה כבד יותר (8 ק"ג ומעלה) מזה של הטיולון (לרוב 5-7 ק"ג).
• דגמים רבים של טיולון אינם מאפשרים מצבי שכיבה מלאים, כמו בעגלות תינוק מגיל הלידה.
• הגלגלים של הטיולון יהיו לרוב קטנים (למעט טיולון ספורט) וזאת כדי להפחית במשקל ובמקום אחסון. כך גם סל האחסון התחתון לרוב יהיה קטן בהרבה בטיולון מאשר זה שהתרגלתם אליו בעגלה.
טיולון איכותי ובטיחותי חייב להכיל: תו תקן, מנגנון קשירה עם 5 נקודות עגינה, כיסוי גשם, מסעד לרגליים וסל אחסון.

יוצאים לקנות טיולון!

לפני שאנחנו ניגשים ללב ליבו של העניין, הרשו לנו להזהיר אתכם מהטעות שבנפילה מן הפח אל הפחת. הורים רבים שלמדו על בשרם חשיבות של המשקל הקל, נוטים לנקוט בגישה קיצונית לכיוון השני ובוחרים טיולון קליל כמו נוצת ציפור. ובכן, חברים. טיולון טוב הוא לא מוצר שמחליפים פעם בחודשיים. טיולון טוב הוא זה שיחזיק מעמד עד לרגע בו הפעוט שלכם יחליט להיפרד ממנו בעצמו. וזה אומר שמעבר למשקל, כדאי לכם להתייחס למספר פרמטרים נוספים, כמו עמידות, איכות הבדים והחיבורים, יציבות, חוזק וגמישות הגלגליות, בטיחות, תגובת הבלמים, מנגנון הקיפול ועוד. ומה חשוב אף יותר מכל אלה? נוחות. כי אם הפשוש שלכם לא ירגיש בנוח בישיבה בטיולון, לא יעזור כלום. בהנחה שאתם מעדיפים טיול פסטורלי בפרק השכונתי מרדיפה בלתי פוסקת אחרי הפעוט במרחבי הבית, קבלו מאיתנו כמה טיפים לרכישה נקיה מטעויות.

אבל יש כל כך הרבה טיולונים בשוק, איזה מהם מומלץ?

השוק מציע לכם 3 סוגים עיקריים של טיולונים: טיולון עם קיפול מטריה, טיולון עם קיפול מזוודה (ספר) וטיולון ספורט עם 3 גלגלים. הנה ההבדלים ביניהם:
טיולון מטריה קל וקומפקטי במיוחד, גם במצב פתוח וגם במצב מקופל, עם שתי ידיות ומנגנון קיפול פשוט, מהיר ונוח, מתאים לאחסון בכל רכב. החיסרון של טיולי מטריה פשוטים הינו היעדר תמיכה איתנה לגב הפעוט.

טיולון קלאסי הינו הגרסה המשודרגת של טיולון מטריה. המשענת שלו מרופדת בשכבה אורתופדית ולכן הוא נוח ובריא יותר לפעוט. יחד עם זאת מנגנון הקיפול שלו יותר מסורבל, הוא כבד יותר מטיולון מטריה ותופס יותר מקום במצב המקופל.

טיולון ספורט יוקרתי המאובזר ב-3 גלגלי אוויר גדולים, יקר ושוקל הרבה יותר מטיולונים סטנדרטיים. היתרון העיקרי שלו הוא יכולת היגוי ייחודית ואפשרות נסיעה על סוגי שטח מאתגרים.

מגוון טיולונים לילדים

מידע נוסף על טיולון יויו פלוס
רכישת טיולון כלי רכב עגלת תינוק סוגי טיולונים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד