כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עצוב: ערב יום כיפור ובת ה-4 עדיין בבית כי האבא החל לעבוד כפקח נסיעות

האפליה מגיעה לאלעד: בת לאב חרדי שנאלץ לצאת לעבוד בחברת 'קווים', לא התקבלה למוסד הלימודים הליטאי בו לומדת אחותה • האב: "הילדה יושבת ובוכה כל היום בבית" • מחזיק תיק התחבורה: "האב לא פנה לממונה החינוך"

אילוסטרציה. גן ילדים. באדיבות איחוד הצלה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. גן ילדים. באדיבות איחוד הצלה. למצולמים אין קשר לכתבה

 


שערורייה באלעד: ילדה תושבת העיר לא התקבלה לגן במוסד לימודים ליטאי מוכר בעיר, בו לומדת אחותה הגדולה כבר כמה שנים. הסיבה: אביה, אברך כולל עד לפני תקופה, נאלץ לצאת לשוק העבודה ולעבוד כפקח נסיעות בחברת התחבורה הפועלת בעיר – 'קווים'.

לאב טענות קשות לחבר מועצת העיר שעל פי עדויות מעורב בהשמה וגיוס לעבודה הזו, שלא התגייס לעזור לו לפתור את הבעיה. הוא מצפה שנציג ציבור ושליח התושבים שמעורב בכובעו השני גם בעניין מציאת עובדים חרדים לחברה, יסייע לו גם בעניין הגן לילדה, בפרט לאור השתייכותו הליטאית.

אב הילדה, ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "שמואל גרוסברד, בוחר להתנער מהמקרה, ואמר כי ועדת הקבלה לא קשורה אליו. אין לנו יום ולא לילה, הילדה יושבת ובוכה כל היום בבית".

מדובר בקמפיין של חברת 'קווים' שזכתה לפני כשנתיים בהפעלת התחבורה הציבורית בעיר. אחר שנוצר מחסור בעובדים, החליטו בחברה לפתוח בקמפיין גיוס עובדים מתושבי העיר.

על פי טענות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' אותם אישרו גורמים בכירים בעיר, שמואל גרוסברד המחזיק את תיק התחבורה מטעם 'דגל התורה' בעיריית אלעד, קשור לקמפיין - שנועד כאמור לגייס עובדים תושבי העיר. חשוב לציין כי גרוסברד עצמו מתנער מכל קשר לקמפיין.

גורם בכיר בעיירית אלעד אומר בזעם ל'בחדרי': "לא יתכן שגרוסברד, לא יעמוד על המשמר. ואברך שנאלץ לצאת לשוק העבודה, ולעבוד בחברת 'קווים' ישלם מחיר כבד שבתו לא מתקבלת למוסד לימודים. למרות שהאחות הגדולה באותו מוסד. האב הלך לעבוד במקום שגרוסברד מעוניין שיעבדו בו. הגן המדובר משתייך לציבור שגרוסברג מייצג ושם לא קיבלו את הילדה".

מלשכתו של שמואל גרוסברד נמסרה ל'בחדרי חרדים' התגובה הבאה: "אנו מכירים את המקרה. האב לא פנה אפילו פעם אחת לממונה על החינוך בעיר. אין לנו שום אינטרס עם חברת קווים".

 

הפרסום בקוראים אלעד לגיוס עובדים לקווים


אלעד גן שמואל גרוסברד קווים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד