כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

19% מהאוכלוסייה במצב בריאותי גרוע

נתוני הבריאות שהתפרסמו אמש מגלים: כ-70% מאוכלוסיית הקשישים מוגבלים בשמיעה וקרוב לרבע בראייה, רק חצי מאזרחי ישראל עוסקים בפעילות גופנית, והשאר? אין להם זמן

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אמש (א) את סקר הבריאות לשנת 2010, כאשר בקרב בני 20 ומעלה - 19% מגדירים את מצבם הביראותי כ'לא טוב' או 'בכלל לא טוב', הנתון גדל בהרבה כשמדובר בבני 75 ומעלה - 64% הצהירו על בריאות לקויה.

השפעת המצב הבריאותי על ההשתתפות בכוח העבודה ניכרת באורח בולט - בגילאי העבודה (25-64) 78% מאלה שהצהירו על בריאות איתנה מועסקים, לעומת 40% בלבד מתוך אלה שמסרו על בריאות לקויה.

23% מהאוכלוסייה הצהירו על בעיה בתפקוד היומיומי, 20% מסרו כי הם מתקשים ברמה מסויימת בראייה (גם כאשר הם מרכיבים משקפיים) ו-15% מסרו על בעיה מסויימת בשמיעה, נתונים אלה מחמירים עם הגיל, מעל גיל 75 24% מתקשים מאוד בראייה או שאינם מסוגלים לראות כלל 51% מתקשים בשמיעה ו-20% שומעים בקושי או אינם שומעים כלל.

כמחצית מהאוכלוסייה עוסקים בפעילות גופנית לפחות פעם אחת בשבוע, 24% מתוכם סיפרו על פעילות גופנית מאומצת לעומת 36% המסתפקים בפעילות גופנית מתונה, 40% עוסקים בפעילות גופנית מתוך רצון לשפר את מצבם הבריאותי אך 40% נוספים עוסקים בכך בשביל ה'הרגשה הטובה'.

50% נוספים מזניחים את העיסוק בפעילות גופנית, הסיבה הנפוצה ביותר היא חוסר זמן (42%), 22% נמנעים בשל בעיה בריאותית, 10% בשל עייפות ועוד 8% משוכנעים כי לפעילות גופנית אין חשיבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד