י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

התגלה וירוס שגונב את ה"כסף הוירטואלי"

דווקא על רקע צבירת התאוצה של המטבע האינטרנטי החדש, מתריעה חברת סימנטק מפני וירוס שהופץ ברשת, ומיועד במיוחד לגניבת מטבעות וירטואלים

התגלה וירוס שגונב את ה"כסף הוירטואלי"

בעוד מטבע האינטרנט BitCoin צובר תאוצה ושער החליפין שלו אף עוקף את זה של הדולר, מתריעה חברת סימנטק מפני וירוס שהופץ ברשת, ומיועד במיוחד לגניבת מטבעות וירטואלים.

BitCoins הם צורת תשלום חדשה, באמצעות מטבעות וירטואלים אשר נשמרים כקבצים מאובטחים על גבי המחשב של המשתמש, וניתן להעבירם באמצעות מייל או אפילו זכרון usb, וחברות רבות בכל העולם מכירות ומקבלות את המטבעות כאמצעי תשלום לכל דבר.

את המטבע הווירטואלי הגה Satoshi Nakamoto, אשר החליט ליצור אמצעי תשלום חדש, החף מתחלואי המטבעות הקיימים, כגון אינפלציה, ושליטת רשויות פוליטיות מדיניות.

הגולשים לאתר החברה המספקת את שירות הנפקת המטבעות, מקבלים רק דף הסבר קצר, כאשר האתר המלא נחשף רק לגולשים דרך תוכנת הצפנת רשת, המעלימה את זיהוי הגולש.

לאחרונה יצאו מספר סנאטורים בארה"ב כנגד המטבע הוירטואלי, בטענה שבאמצעותו ניתן לרכוש סמים מסוכנים בשווקי חו"ל ללא השארת פרטים מזהים, כך שהוא מעודד פשיעה, וככל הנראה קרן המטבע הבין לאומית תתערב בעניין, משום שהמטבע החדש אינו נתון לפיקוחה, או לפיקוח בנק כלשהו בעולם.

מכיוון שיחודם של מטבעות אלו הוא שמירתם הפיזית על גבי מחשב הלקוח, ואם קבצי המטבע נגנבו או אבדו, אין אפשרות לשחזרם (ממש כמו כסף אמיתי), הסוס הטרוואיני המופץ כרגע ברשת, מתמחה בחיפוש מטבעות כאלו במחשבים אלו הוא חודר, וכאשר מאותרים מטבעות כאלו, הוא פשוט שולח אותם למחשב האקר שיצר את הוירוס.

חברת האבטחה ממליצה להצפין את קבצי המטבע בסיסמה קשה במיוחד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד