י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הרב בירך אותי בחום ואמר: Thank you" • ראיון בלעדי

העולם היהודי נשא את עיניו ל'שערי צדק', שם עבר הגרי"ש אלישיב ניתוח • המנתח, פרופ' דניאל קליר, ל'בחדרי חרדים': "בכל מקום בעולם יהודים ניגשים אליי בהערצה"

פרופ' דניאל קליר והעסקן הרפואי זלמן זילבר, בשיחה עם יקי אדמקר. צילום: יוסי פורמנסקי
פרופ' דניאל קליר והעסקן הרפואי זלמן זילבר, בשיחה עם יקי אדמקר. צילום: יוסי פורמנסקי



פרופ' דניאל קליר, מנהל המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי 'קליבלנד קליניק', ויתר השבוע על 62 ניתוחים, שהיו 'מכניסים' לו מיליוני דולרים - כדי לנתח את גופו של הגרי"ש אלישיב.

אם לא די בכך, היום (ב'), כשהגיע לרחבת הכותל המערבי, נשא הרב שמואל רבינוביץ פרק תהילים - והסביר למנתח כי זהו זמן מסוגל לתפילה לבורא עולם על כל נושא שיחפוץ.

ומה היתה בקשתו של הרופא, המשתייך לדת הנוצרית?

"שאלוקים יאריך את שנותיו של הרב אלישיב ויחזק את גופו".

עוד בנושא:
הנשיא פרס לד"ר קליר: "תודה שהצלת את חיי הגרי"ש"
"כאן התפללו לרפואת הפציינט שלך" • קלייר בכותל המערבי
אנחת רווחה בעולם היהודי • בשעה 02:15, בישר ד"ר קליר: הניתוח הסתיים בהצלחה

מקבל הסברים. פרופצילום: מקבל הסברים. פרופ
מקבל הסברים. פרופ


ברכה והצלחה

מה מביא אותו, נוצרי-קתולי בן למשפחה ברוכת ילדים (16 במספר), להעריץ גדול תורה יהודי? ובכלל, איך התחושה לנתח את הגרי"ש אלישיב, כשאתה יודע שמדובר ברב חשוב שהעולם היהודי כולו מעריץ וחרד לשלומו?

שעות אחדות לאחר הביקור בכותל המערבי, פגשנו את 'השליח' - שזכה בפעם השניה בחייו לנתח את הגרי"ש - לשיחה ראשונית ובלעדית.

ניכר היה כי הוא נרגש מגודל המעמד שהסתיים אמש ב-2.15 לפנות בוקר.

מלוויו הרבים עשו הכל בכדי להעניק לו תחושה טובה על המאמץ המיוחד. לולא היינו יודעים במי המדובר, הרי שמהפאניקה ששודרה - על-ידי מקורביו אוחזי ה'מירסים' - בלובי של מלון 'קינג דיוויד', ניתן היה להניח כי מדובר לכל הפחות בנשיא ארצות-הברית.

"הבנתי את החשיבות הגדולה של הניתוח הזה", אומר פרופ' קליר ל'בחדרי חרדים'. "כאדם נוצרי קתולי מאמין, הבנתי לא מהיום שהרב הוא אדם קדוש מאוד ושציבור ענק בכל העולם מחובר אליו וסר לדבריו. ואני יודע להעריך את זה גם לפני הניתוח וגם אחרי הניתוח.

"בנוסף", מספר הפרופסור, "מאז הניתוח האחרון, לפני 7 שנים ועד היום, בכל מקום שאני הולך בארצות-הברית - יהודים שפוגשים אותי מודים לי על הטיפול ברב, ואומרים לי כי זו זכות גדולה עליה הם היו מוכנים לשלם הרבה כסף. שלא לדבר על היממה שבה אני נמצא בארץ. בכל מקום שאני הולך - אני מתקבל בהערצה. זו התרגשות גדולה".

כששאלנו את פרופ' דניאל קליר אם היה מתוח לפני הניתוח, קפץ מקורבו, העסקן הרפואי זלמן זילבר - ה'פירר' של אמריקה, ומי שעומד מאחורי הגעתו ארצה - והשיב עבורו: "מדובר באדם שמנהל מחלקה כירורגית באחד מבתי החולים החשובים בארצות-הברית. אין סיבה מקצועית שהוא יחשוש מדבר כזה".

• הגעת אתמול בערב לבית החולים. איך התכוננת לניתוח?

"נכנסתי לחדר בבית החולים. ראיתי את הרב שקוע בתוך ספר הלימוד והוא כלל לא שם לב שנכנסנו. התפעלתי מכך. מיד הציגו אותי בפני הרב".

• מספר דקות לפני הניתוח, קיבלת ברכה מהרב. מה הוא אמר לך?

"הוא בירך אותי ואמר: 'ברכה והצלחה'. אבל אני מבין שכל מילה אצלו שקולה וברכה שלו שווה המון. אחר-כך ביקשו בני המשפחה מהרב שיברך שאהיה שליח טוב לניתוח, והרב ענה: אמן".



השרטוט המדויק

הרופא הבכיר מנצל את ההזדמנות הנדירה (אולי היחידה) בה הוא מתראיין לכלי תקשורת חרדי, בכדי להודות לשני האנשים שטרחו בכדי להנעים את שהותו בארץ. השניים: העסקן הרפואי זלמן לייב זילבר ממונסי, ואיש יחסי הציבור שרגא ניימן - שעשו בימים האחרונים לילות כימים להצלחת ביקורו של הרופא, שהביא שמחה והקלה לעולם היהודי כולו.

במהלך הראיון מוציא פרופ' קליר נייר מתוך החליפה שעל גופו ובו שרטוט מדויק שצייר המתאר את העורקים בגופו של הגרי"ש אלישיב.

"כל דבר בניתוח הזה היה מתוכנן, מהדבר הקטן ועד הדבר הגדול, מה צריך לעשות ומה לא".

• על פי ההערכה המקצועית-רפואית שלך, הניתוח אכן הצליח?

"אכן כן. בבוקר נפגשתי בבית החולים עם הרב, ערכתי בדיקות קצרות והרב לחץ את ידי בחום ואמר: Thank-You".

במאמר המוסגר: ל'בחדרי חרדים' נודע כי רגעים ספורים לפני כניסת הרופא לחדרו של הגרי"ש - הידוע בהקפדתו היתירה במידת 'הכרת הטוב' - ביקש הרב לברר כיצד אומרים תודה רבה באנגלית, כדי שיוכל להודות לרופא באופן בלתי אמצעי על מאמציו הרבים לרפואתו.

בשעות הצהריים המוקדמות, הגיע פרופ' קליר לביקור בכותל המערבי, שריד בית-מקדשנו.

על הביקור הוא מספר: "התרגשתי כאדם מאמין לשמוע על הכותל ולראות את המקום הזה. נתתי את תודתי לרב רבינוביץ על שהיה איתנו והראה לנו את המקום היפה הזה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד