כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

נתניהו: "שוק החלב ייפתח ליבוא - נוריד מחירים"‏

המחאה הצליחה • אפילו ראש הממשלה מתערב במחירי החלב הגואים: "ביקשתי המלצות לפתיחת שוק החלב לתחרות ולייבוא" • גם מבקר המדינה יבדוק את מחירי הקוטג'

נתניהו. צילום: יוסי פורמנסקי
נתניהו. צילום: יוסי פורמנסקי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (ב) בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, כי פנה אל שר האוצר וביקש ממנו להיוועץ עם שרי התמ"ת והחקלאות כדי שיציגו לו עוד השבוע המלצות לפתיחת שוק החלב לתחרות ולייבוא, "ואני מצפה לראות את המלצותיהם" שסייעו להוריד את מחירי החלב.

נתניהו אמר עוד: "היום הונחה לפני טבלה שמשווה את מחירי המוצרים ושירותים נבחרים ביחס למדד. מה שרואים בצורה ברורה שמוצרים שהיו חשופים ליבוא ירדו משמעותית, ואלה שלא חשופים עלו מעל המדד. אחת מהעליות הגדולות היתה במוצרי החלב. יתכן שזו הדרך להפחית את מחירי החלב ולהקל על הציבור".

בכך מצטרף נתניהו לשורה ארוכה של גורמים שהודיעו כי יטפלו במחירי החלב הגבוהים. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס נענה לבקשת הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת והחליט לחקור את עליית מחירי הקוטג'. השופט הודיע כי יבדוק את התייקרות מוצרי החלב שיצאו מפיקוח, ובראשם הקוטג'.

מוקדם יותר היום התכנסה הוועדה לביקורת המדינה, כדי לדון בתהליך קבלת ההחלטות של הוועדה לפיקוח על המחירים, שהסירה לפני כשש שנים את הפיקוח על מחירי הקוטג' ומאז מחיר המוצר כמעט והוכפל. "אנו רוצים להבין את דרך עבודת הוועדה. להבין את שיקוליה ולהבין האם מדובר בתהליכים שקופים. אם התשובות לא יספקו אותנו נבקש ממבקר המדינה לבדוק את הסוגיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד