כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

תלונות על התחבורה הציבורית? - פנו לאייכלר

ועדת הכלכלה של הכנסת הקימה ועדת משנה לתחבורה ציבורית, בראשה עמוד ח"כ ישראל אייכלר • הוועדה תעסוק בפיקוח על רמת השירותים שמספקות החברות השונות לציבור

יעשה סדר בתחבורה? ח"כ אייכלר. צילום: יעקב כהן
יעשה סדר בתחבורה? ח"כ אייכלר. צילום: יעקב כהן

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה לדיון בהקמת ועדת משנה לתחבורה ציבורית.

ועדת המשנה, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, תעסוק בפיקוח על רמת השירותים שמספקות החברות השונות לציבור, תפעל להבטחת פעילות סדירה של הקווים ותדירותם. כמו כן תעסוק הוועדה בקידום הסדרים שיאפשרו מעבר פשוט של נוסעים בין אמצעי תחבורה שונים וחברות תחבורה שונות, ובנושאים נוספים.

ח"כ יצחק וקנין, שהחליף את יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן ועמד בראשות הישיבה, אמר כי כל נושא התחבורה הציבורית הוא בעל חשיבות רבה לאזרחים. הוא אף הביע את כוונתו להצטרף כחבר בוועדה.

בהמשך, אישרה הוועדה פה אחד כי בראשות ועדת המשנה יעמוד ח"כ ישראל אייכלר.

חברי הכנסת דני דנון, נחמן שי ויו"ר הישיבה וקנין בירכו את ח"כ אייכלר והביעו את כוונתם להצטרף לוועדה.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אייכלר, אמר כי עומדת בפניו משימה לא פשוטה. "הנושא הוא מאוד חשוב בעיני ואני מקווה שנוכל לעזור למשתמשים בתחבורה הציבורית", אמר. הוא אף ביקש להודות לחברי הכנסת על האמון שנתנו בו ואמר כי הוא מצפה שבשיתוף פעולה יוכלו לפעול למען האזרח הקטן.

בדיון שהתקיים לאחר מכן בנושא הרכבת הקלה, התגלה סכסוך נוסף בין הזכיינים למשרד התחבורה על בטיחות הרמזורים במסלול הרכבת הקלה. מתברר, שתוכנת ההפעלה של הרמזורים הללו, נבנתה בתקן אירופי שאינו תואם את כללי הבטיחות הנדרשים מול הנהג הישראלי - כך עולה מטענת גורמים במשרד התחבורה. זוהי הסיבה לכך שהעניין הועבר לבוררות משפטית בין הזכיין למדינה. הפירוש המעשי הוא דחיית הפעלת הרכבת בעוד חדשים ארוכים.

אייכלר דרש משר התחבורה להיכנס מיד לעובי הקורה ולשחרר את הפלונטר המשפטי בין הזכיינים למשרד התחבורה, ולפתור את בעיית הבטיחות של הרמזורים ברכבת הקלה ומיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד