י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המלאך דניאל • כך הפך פרופ' קליר ל'מגה-סלב'• מיוחד

מה הורה הגראי"ל שטיינמן על התשלום לפרופ' קליר? • למה הגרצ"מ זילברברג לא ייקח אותו כגוי של שבת? • איזו ברכה אפשר לברך עליו? • ומה קרה לו מאז פגש את הגרי"ש? • בלעדי

קליר במחיצת יחצניו ועסקניו. צילום: בחדרי חרדים
קליר במחיצת יחצניו ועסקניו. צילום: בחדרי חרדים



נתחיל מהסוף.

"מאז שהכרתי את הרב לפני שבע שנים וחצי, השתנו חיי", אמר הבוקר (ג') פרופסור דניאל קליר להגרי"ש אלישיב, דקות לאחר שסיים לבדוק את מצבו הרפואי של הרב, יומיים לאחר הניתוח הסבוך שביצע בשעת ליל בבית החולים 'שערי צדק'.

יומיים של סלבריטאות • 'בחדרי חרדים' ליווה את מסעו של הפרופסור:
הנשיא פרס לד"ר קליר: "תודה שהצלת את חיי הגרי"ש"
"כאן התפללו לרפואת הפציינט שלך" • קלייר בכותל המערבי
אנחת רווחה בעולם היהודי • בשעה 02:15, בישר ד"ר קליר: הניתוח הסתיים בהצלחה
"הרב בירך אותי בחום ואמר: Thank you" • ראיון בלעדי


ולמה אנחנו פותחים כתבה מסכמת על היומיים המטלטלים שעברו על הציבור היהודי בארץ ובעולם בציטוט של פרופסור שכל קשר בינו לבין יהדות אינו אפילו מקרי - פרופסור המתהדר באמונתו הקתולית?

על כך בשורות הבאות.

תנאי האירוח: רכב לקסוס ושלוש סוויטות בקינג דייויד

מהרגע בו נחת הפרופסור המנכבד, המנהל את המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי הנחשב 'קליבלנד קליניק', הוא הפך בסלנג של ימינו ל'מגה-סלב'.

על כבש המטוס, המתינו לפרופ' קליר, שהגיע מלווה בעסקן הרפואי זלמן לייב זילבר, עסקנים שמיהרו להזכיר לו כי לעבר ה'פציינט' שלו נשואות עיניהם של רבבות יהודים בכל רחבי העולם. הפרופסור, שהגיע בטיסה מתישה, לא נזקק לדרבונים נוספים, ואם לא די היה במתח הטבעי בו היה שרוי, דאגו עסקני הציבור החרדי להבהיר לו כי מוטב יעשה אם יבצע את הניתוח בהצלחה מרבית.

בשעות שלפני נחיתת המטוס, התרחשה מיני-דרמה סביב האירוח של הפרופסור ומשלחתו. שלוש סוויטות ענק נשכרו במלון היוקרתי 'קינג דייויד' ורכב 'לקסוס' מפואר נשכר במטרה להסיע את הפרופסור ממקום למקום – ולא שכחו להצמיד לו גם מאבטחים חמורי סבר, כפי שביקש הפרופסור המבוקש לפני צאתו מהארץ.

מאחורי הקלעים ניטשה מלחמה של ממש: מי יזכה להסיע את הפרופסור בימי שהותו בארץ. לא נלאה אתכם בפרטים. רק נציין שאת התפקיד הרגיש מילא איש יחסי הציבור – שרגא ניימן.

המריבה על זהות הנהג, יכולה ללמד על החשיבות הרבה שייחסו לאירוח הרופא. כל דקה שלו בארץ נוצלה. כל ארוחה – תואמה מראש. כל מילה שלו – נבחנה בשבע עיניים.

'גדול' נולד.

התשלום המזערי: 20,000$

בימים האחרונים נשאלו גדולי ישראל אין-ספור שאלות שנועדו לברר כיצד לנהוג באורח החשוב. האורח המהווה 'שליח' טוב להציל את גדול הדור.

שעות לפני נחיתתו, נשאל הגראי"ל שטיינמן: "הרופא הודיע שאין ברצונו לקבל כסף עבור הטיפול והוא רואה בכך זכות. האם יש להתעקש על כך?".

הגראי"ל השיב: "חייבים לשלם לו. שלא יחזור לארץ מוצאו ויגיד שהיהודים לא משלמים כסף עבור הטיפול ברב הכי גדול שלהם". הסכום ששולם לרופא עמד על 20,000$ - משהו סמלי שלא משקף את שכר הטרחה אותו נוהג הרופא לקחת ממטופליו.

מחר (ד') אמור להשתתף הרופא בוועידה יוקרתית העוסקת בנושאים בהם הוא נחשב למומחה עולמי. טיסתו נקבעה ליום שלישי בצהריים, בכדי שיוכל לחזור בנוחות לוועידה היוקרתית. העסקנים הציעו שהרופא יישאר עד שעות הערב בכדי שיוכל לבדוק את הגרי"ש פעם נוספת. עלות שינוי הכרטיס עמד על סכום של 4000$. הגראי"ל נשאל האם אפשר לגייס כתרומה את הסכום הזה. "אין שום שאלה. בשביל להציל את התורה של הדור - צריך לשלם כל הון שבעולם", ענה הגראי"ל.

אם לא די בהתייחסות המכובדת שקיבל הרופא, הרי שהיו גם לא מעט אספקטים הלכתיים.

חתנו של הגרי"ש – הגר"י זילברשטיין, אמר בימים האחרונים: "אפשר לברך על פרופסור קליר: 'ברוך שנתן מחוכמתו לבשר ודם' בשם ומלכות".

המשפיע החסידי הגרצ"מ זילברברג, אמר לתלמידיו: "לא הייתי לוקח את הרופא להיות 'גוי של שבת'. העדינות שלו מעלה 'חשש' כי אולי הוא יהודי".

ואחרי אמירות כאלו, אין פלא שהרופא קיבל ליווי צמוד, בדומה לביקורים ממלכתיים של ראשי מדינות. מאבטחים נשכרו, עסקנים ידועים נצמדו אליו לאורך כל היום, ושום מילה לא יוצאת מפיו לפני שהיא עוברת במסננות יח"צניו המרובים.

"הוא עוד ירוץ לראשות הממשלה"

אחד ממלוויו אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא אתפלא אם הרופא יחזור לכאן בעוד מספר חודשים ויתמודד על ראשות הממשלה. מהחיוכים שלו ניתן ללמוד כי הוא בטוח שהוא כבש את הרחוב החרדי בשלושה ימים. אולי הוא צודק. לא רואים כזו אהבה. בכל מקום שאנחנו הולכים איתו, הוא מקבל כבוד מלכים. כולם מודים לו. מברכים אותו. משבחים, מפארים ומרוממים. זה מחזה המחמם את הלב".

גם העיתונים החרדיים לא טמנו את ידיהם בצלחת. הפרופסור הפך לאישיות מחוזרת, והעיתונים ניהלו קרב מאסף במטרה להושיב את הפרופסור לשיחה מיוחדת - כמעט וכתבנו שיחת חג. הראשונים שכבשו את היעד הנכסף היו עיתון 'משפחה', ולאחריו כבר נפתחה הדרך ועיתונים נוספים זכו לקבל ראיונות מהפרופסור הפופולארי.

את הראיון הראשון, בחרו הפרופסור ויח"צניו לתת לאתר החרדי הגדול בעולם - 'בחדרי חרדים', במטרה לתת לכמה שיותר יהודים לקרוא על הניתוח המוצלח.

האם בעיתוני החג הקרבים נראה אותו בשיחת חג בה הוא יספר על חוויותיו מהביקור בארץ וישלח ד"ש לרבבות אוהדיו בארץ ישראל? נמתין ונראה.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד