כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כולנו תמימים? כנראה שכן! • על 'שיטת הפירמידה'

אלי שרף השתתף ב'ערב פירמידה' • לאחר שהמנהל הזחוח - שהחזיק כוס פלסטיק עלובה - הצהיר שהוא מרוויח רבבות דולרים, הוא הבין שאנו סובלים מקניית לוקשים מיד שניה

כולנו תמימים? כנראה שכן! • על  'שיטת הפירמידה'



רק תבוא

לפני כשבוע השתתפתי בערב גיבוש, השתלמות והעצמה אישית, עם פוטנציאל כספי עצום, של חברה הנמצאת בהליכי בנייה.

לחבר ששכנע אותי לבוא ניסיתי להסביר ולהבטיח בכל היקר לי, כי ברוך ה' אני מרוצה מחיי ואני לא נמצא בנקודת מפנה.

ניסיתי גם להבהיר לו בהיגיון, כי הפיתוי של רווח קל ומיידי של עשרות אלפי שקלים בחודש, אינו קורץ לי, ולבסוף אמרתי לו, כממתיק סוד, כי אני מתקשה להאמין כי מוצר אחד, ויהיה טוב כל שיהיה, מסוגל לרפא כל-כך הרבה מחלות, מיחושים ומכאובים.

אלא שהטיעון האחרון הזה היה בעוכרי והעלה את העוררות הפנימית של הידיד לגבהים נדירים. הוא החל למנות באוזני רשימה ארוכה של מחלות, תסמינים, וסימפטומים שעלולים לפקוד את בן האנוש, ולהוכיח לי, כשהוא עושה שימוש מרשים בטרימינולוגיה של עולם הרפואה, כי הכל עשוי להיעלם ולהיכחד בתוך שניים עד שלושה מנות בלבד של המוצר הפלאי.

כלומר? ניסיתי להגיע למסקנא אופרטיבית.

"ארבע מאות ששים שקלים בלבד לשני מוצרים", הוא ענה ברצינות, והוסיף כי אני יכול לקבל חינם, כחבר, גם דוגמית של מוצר נוסף של החברה, שמבטיח גם לשנות את חיי לחלוטין.

בסופו של אחר צהריים ארוך ומייגע שמחובר היה לחודשיים של תכתובות בלתי פוסקות במייל ובטלפון, נעניתי לבקשתו והבטחתי לו לבוא ולהשתתף באחד מכינוסי החברה. הכניסה לאולם ההרצאות היתה חלקה, אם מתעלמים כמובן מהעובדה כי הבניין שנבחר היה שומם לחלוטין, והזכיר לי התכנסות של אנשים למטרות מפוקפקות.

בפתח האולם עמד איש ביטחון לא סימפטי, שבשיחה קצרה הבטיח לי בעברית עילגת כי הוא 'הולך לעשות המון המון כסף' בחברה. באולם עצמו ישבו כ-30 אנשים, רובם נראים אנשי עמל וקשי-יום. כפי שחשדתי, רמת האינטליגנציה של שותפי להרצאה לא גרמה לי לחשוד כי מדובר בצאצאיו הישירים של אלברט איינשטיין המנוח.

אלא שאז נכנס המרצה שהציג את עצמו כאדם נשוי לדפי "ואב לשתי בנות מקסימות". משום מה, למרצים הללו תמיד יש רק בנות, והן תמיד מקסימות.

בעברית תקנית, ובשפה בהירה וקוהרנטית, הסביר האיש את מעלותיו של המוצר, ותיאר את חייו הקודמים לפני כניסתו למכרה הזהב, כלומר לחברה, ואת אלו שלאחריהם.

הטרנספורמציה שעבר האיש מחיי בערות, דלות, עוני, וחסרי סיפוק והגשמה עצמית אל גן עדן אוטופי כאן במדינת ישראל מוכת האויבים והארועים האכזריים, העלתה דמעות בעיני ובעיני שאר המשתתפים. גם הכנות של האיש והאהבה שהרעיף עלינו, כשהבטיח לנו כי אנו הראשונים לזכות ולהיכנס לחברה צעירה ובעלת פוטנציאל נגעה לליבנו, וגרמה גם לקשוחים בינינו לנגב את עיניהם שוב ושוב.

כשסיים האיש את דבריו תלויה היתה דממה קסומה בחלל האוויר. ואז ביקש המנחה מהקהל לקום ולספר סיפורים אישיים מחייהם הם. האנשים בקהל החלו לקום בזה אחר זה ובמחצית השעה הבאה מרותק הייתי לתיאור גופו של האדם וסבלותיו מיום לידתו ועד יום מותו, או עד אותו יום בו נתקל האיש, כמעט במקרה ובדרך נס, במוצר המפעים של החברה.

מה לא היה שם? סכרת, אפילפסיה, דלקות בבלוטת התריס, נשירה, פרקינסון, טחורים, דיכאון, דלקת בדרכי השתן שהולכת וחוזרת, ותסמונת המעי הרגיז. באותם רגעים חשתי כי לסטודנט לרפואה, מפגשים כאלו, הם ממש אוצר, שכן תחת לימוד סיזיפי של שש שנים ארוכות בבית הספר לרפואה שבבית החולים האוניברסיטאי, עשוי הסטודנט לרכוש את רוב ידיעותיו בשניים עד שלוש פגישות כעין אלו.

כשסיים אחרון הנואמים את דבריו, ביקש המנחה מאיתנו לשוחח האחד עם רעהו ולהתרשם בעצמנו מסגולותיה של החברה ואנשיה. אני בחרתי לדסקס עם בחור ספרדי חייכן ושמן, שהציג את עצמו כבן לחצר ידועה בארץ. הוא סיפר לי כי חייו כבן למעמד סוציו-אקונומי נמוך קשים היו מנשוא, הוא 'נכנס' לחובות, וחייו סבבו סביב ציר 'גלגול' הגמ"חים.

אין צורך לומר, הוא לחש לי בכנות, כי קונספציה כזו פגעה לו בשלום-בית. אשתו שעמדה לצידו, בשקט עד עכשיו, הנהנה בחיוב, כמאשרת את דבריו. גם ה'חבר' שהביא אותי ותלה בבן שיחינו עיניים מעריצות, הנהן בראשו מבלי משים. כעת "אני יכול לחיות ברווחה", הוא אמר, "ובלי דאגות".

ניסתי לחלץ מפיו מהו השכר שהוא מתפרנס כיום למחייתו בחברה. הוא סירב לומר לי ורק ענה לשאלתי כי את הסכום שציינתי (4000 דולר) אני יכול להכפיל, וזאת מבלי לקחת בחשבון את שכרה של אשתו שגם עובדת בחברה.

שוב הנהנה האשה שעמדה לצידו לאישור. גם ה'חבר' הנהן שוב, והפסיק רק כשהספרדי השמן הביט בו בנזיפה. הבטתי בפניו הזחוחות של האיש, בבגדיו המרופטים, ובכוס הקפה החד-פעמית העלובה שהחזיק ביד, וניסיתי לחשוב ברצינות האם הוא עצמו מאמין לדבריו, והאם הוא מניח בכנות שאני, וכל שאר האורחים החרדיים (בנציגות בולטת) והלא חרדיים שמגיעים לשם מידי יום ביומו 'קונים' את סיפורי העושר המדומה שלו.

כנראה שכן.

זה רק נחש

ואפרופו תמהון, ואמונה כמעט סוריאליסטית.

המיסטיקן הישראלי והמטפל האלטרנטיבי המוכר ביותר בארץ כיום, אורן זריף, צפוי היה להשתתף בתכנית ריאליטי כלשהי, הנערכת על אי בודד באחד הערוצים המסחריים.

מלבד הכבוד הרב ורגעי התהילה המונפקים ממפלצת הרייטינג, עשוי היה המדיום העל-טבעי לשלשל לכיסו גם משכורת נאה ופרסום מונומנטלי.

אלא שהרופא הגדול, שמאות אנשים ממתינים לו מידי יום ביומו ומצפים לטיפוליו וישועותיו, סירב במפתיע להשתתף בתכנית והודיע על 'התנתקות חד צדדית' מכל התקשרות עם התכנית הנוצצת.

מדוע זה קרה? מה הניע את הקוסם הגדול לבטל ברגע האחרון את המיזם שעשוי היה לשדרג את מעמדו כידוען ולהכניס לכיסו קופה נאה של מזומנים?

הנה דבריו של זריף עצמו, כפי שהוסברו על ידי עו"ד בתחילת החודש (העורכת דין אגב, אמיתית ובעלת רישיון לעסוק בעריכת דין), תחת הכותרת המאתגרת "הנידון: ביטול השתתפות בתכנית הישרדות 6 מאחר ונחש האנקונדה זומם לחנוק את מרשי ולמחוץ אותו למוות".

לא נגעתי:

"לכבוד אבוט – רייפ המאירי הפקות בע"מ... אתמול בארבע לפנות בוקר, מר זריף חלם ואף ראה באופן ברור ומוחשי, כי נחש ענק מסוג אנקונדה אורב לו ומוכן לתקוף אותו בהזדמנות הראשונה שתקרא בדרכו. נחש האנקונדה מבקש לתקוף את מרשי עוד מגלגולים קודמים ויריבות זו מתקיימת בין הנחש האימתני ומר זריף עוד מתקופת אדם וחוה. נחש האנקונדה שם לו למטרה לשים קץ לחיי מר זריף, מאחר ומרשי היה חלק בלתי נפרד מצלם האווירה הרוחנית בגן העדן בתקופת אדם וחוה. עקב כך קיבל מר זריף את כוחותיו משמים לסייע לזולת.

באופן לא מוסבר ולא רציונאלי התעורר הבוקר מר זריף עם סימני הכשה על ידיו. סימני הכשה אלו מהווים עובדה חד משמעית כי החלום והמסר אכן נכונים.

אשר על כן הנני פונה אליכם לאחר שמרשי פנה אלי הבוקר בשעה 8:45 וביקשני לפנות בשמו להפקה ולהודיע על ביטול השתתפותו בתכנת הישרדות 6 סלב.

בכבוד רב ובברכה... עו"ד".

האם כמו בסיפור הקודם, מר זריף עצמו מאמין במה שהוא אומר, והאם הוא מניח שאנחנו כצרכני
מיסטיקה שנמשיך להגיע אליו באלפינו 'קונים' את סיפורי 'גן עדן' המגוחכים שלו?

כנראה שכן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד