ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"הצילו את הישיבה!" • מעצמת התורה 'מיר' - במשבר כלכלי חסר תקדים

הישיבה הגדולה בישראל, נקלעה למשבר כלכלי חסר-תקדים • לראשונה בדברי-ימיה של הישיבה, הפנה ראש הישיבה, הגרנ"צ פינקל, קריאת הצלה נרגשת לבוגרי הישיבה והורי תלמידיה: "ליבי כבד עלי במיוחד מצערם של תלמידי חכמים" • המכתב הבהול - בפנים

הגרנ"צ פינקל
הגרנ"צ פינקל



היסטוריה בישיבת מיר: לראשונה נשלח באחרונה מכתב נרגש לכלל בוגרי והורי הישיבה לבוא לעזרת הישיבה בעקבות מצוקתה הכספית.

הפנייה מתבצעת לראשונה והמכתב מעיד על מצוקתה הכספית של הישיבה, זאת לאחר שהגרנ"צ פינקל מכתת רגליו ברחבי העולם במסירות נפש. על המכתב חתום ראש הישיבה עצמו.

במכתב כותב ראש הישיבה כי בתקופה האחרונה עקב המשבר הכלכלי בעולם וקיצוצים של תקציבים רבים, וההצאות גדולות ומתרבות מיום ליום וכורעים תחת העול הכבד מנשוא, דבר שלא היה דוגמתו בעבר בהחזקת הישיבה על אלפי תלמידיה - הבחורים והאברכים, "לבי כבד עלי במיוחד מצערם של תלמידי חכמים האברכים החשובים היגעים בתורה, כאשר מתעכבת החזקתם החודשית בכל חודש".

בהמשך המכתב כותב הגרנ"צ, "לעת כזאת פונה אני אליכם ידידנו ידידי הישיבה בבקשה אישית ובקריאה נרגשת מעומק ליבי ולהיות לנו לעזר, ולאחיסמך בכל כוחם, אנא עימדו לימין הישיבה והטו שכם להיות מנושאי ארון הנושא את נושאיו, וזכות התורה תעמוד לכם לביתכם להתברך בכל מילי דמיטב ובמילוי משאלות לבכם לטובה לאורך ימים ושנים טובות".

את המכתב מסיים הגרנ"צ בברכה מרובה למי שיקים את דברי התורה הזאת.

המכתב שנשלח לבוגרי והורי תלמידי מיר



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד