י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב מרדכי אליהו ז"ל בשיר למען פולארד • להאזנה

אליעזר שמידוב, מפיק מוזיקאלי ידוע, הפיק שיר למען שחרורו של אסיר ציון - יונתן פולארד • בשיר המרגש השתתף אורח מיוחד: הגר"מ אליהו זצ"ל • השמעת בכורה

הרב מרדכי אליהו ז"ל בשיר למען פולארד • להאזנה

לרגל ציון יום השנה הראשון לפטירתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, רואה אור שיר חדש המוקדש למען יונתן פולארד, המכיל הקלטה מרגשת במיוחד של הרב.



לאחר שהוציא את הסינגל 'למעלה עלה', מתוך אלבום שיעסוק ברובו בשירי הרב קוק, מוציא אליעזר שמידוב סינגל נוסף שכולו ערגה וכיסופים למען שחרורו של פולארד מן הכלא. השיר המרגש מגיע לשיאו, כאשר ברקע נשמע קולו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל - מי שהיה רבו ואף ביקר אצלו בכלא, בקריאה נרגשת לשחרורו המהיר של תלמידו – יונתן.

השיר מבוסס על הסיפור התנכ"י מספר שמואל (פרק יד). לקראת מלחמת ישראל בפלישתים, המצב המוראלי הן בעם והן בהנהגה היה קשה מאוד. בזכות יוזמתו של יהונתן ובסיוע אלוקי, ניצל העם. לאחר שיהונתן עובר ללא ידיעתו על שבועת שאול ומתחייב בכך מיתה, העם מכיר לו טובה: "ויאמר העם אל שאול: היונתן ימות אשר עשה הישועה הגדולה הזאת בישראל", ואכן "ויפדו העם את יונתן ולא מת".

שמידוב, שעוסק בהפצת תורה בציבור, חיבר בין יהונתן התנכ"י לבין זה העכשווי, כאשר בשני המקרים רואים כישלון מנהיגותי ומאידך יוזמה של 'יהונתן', שבא בגישה האומרת כי "אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט". המסקנה של אליעזר מעניינת: "מסיפור זה רואים כמה גדול הוא כוחו של העם. אפילו החלטה של מלך ישראל, אפשר לשנות כאשר הציבור "עומד על רגליו האחוריות". ומכאן, ברור כמה גדולה צריכה להיות ההשתדלות שלנו בנושא".

האלבום שיקרא משאת נפשי, עתיד לצאת אי"ה לקראת ג' באלול יום פטירתו של הרב קוק.

פולארד I מילים ולחן: אליעזר שמידוב I עיבוד: כפיר גואטה I הפקה: ערן קליין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד