ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פרסום ראשון; יורדים מפיסקת ההתגברות: השרה שקד לא תנהל את ועדת הגיוס

חוק הגיוס החדש: בישיבת ראשי הקואליציה, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט כי שרת המשפטים איילת שקד לא תעמוד בראש ועדת חוק הגיוס • מי ינהל את הוועדה, מי יהיו החברים בה ומתי היא תתכנס לראשונה • כל הפרטים בפרסום ראשון

גפני, ליצמן ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גפני, ליצמן ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



פרסום - ראשון: חוג הגיוס: היום (ראשון) בישיבת ראשי הקואליציה בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט ששרת המשפטים איילת שקד לא תעמוד בראש ועדת חוק הגיוס, בעקבות בקשתה שלא לעמוד בראשות הוועדה. מי שינהל את הוועדה יהיה השר יריב לוין.

חברי הוועדה יהיו, השרה איילת שקד, השר לשעבר אריאל אטיאס, סגן השר מאיר פרוש, ח"כ אורי מקלב, ח"כ עודד פורר וח"כ מירב בן ארי. בראש הוועדה, כאמור, יעמוד השר יריב לוין.

כמו"כ נקבעה פגישה ראשונה של הוועדה, השבוע ביום שלישי, בשעה 4:30, בלשכתו של השר לוין.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הח"כים החרדים נפגשו עם משפטנים בכירים וכבר גובשו קווים לקראת גיבוש סופי של הצעת חוק שתיתן מענה על דרישות בג"ץ, שבגינן, הוא פסל את החוק הקודם.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בשלב הזה, המפלגות החרדיות לא דורשות את הכנסת 'פסקת ההתגברות', זאת בעקבות התנגדותו של שר האוצר משה כחלון ולאור ההבנה כי בלא זה - ניתן יהיה לגבש הצעת חוק שתענה על דרישות בג"ץ.

כזכור, בג"ץ פסל את חוק הגיוס המתוקן וטען להעדר שוויונות, בתחילה החרדים דרשו להעביר חוק שיעקוף את בג"ץ, אך כאמור, כעת ההבנה היא ששילוב 'פסקת ההתגברות' רק יגרום להתנגדות גורמים בקואליציה.

בנוסף, בישיבת ראשי הקואליציה הוסכם פה אחד על ניסוח חוק משילות חדש בנוסף לחוק לקיצוץ הבירוקרטיה.

השרה שקד אמרה על דחיית ההצבעה בשבועיים של מינוי משנים למנכלים כמשרות אמון: "האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. יש שרים שמדברים ויש שרים שעושים. היום הממשלה פספסה הזדמנות להתחיל את השינוי שיחזיר את המשילות לנבחרי הציבור. אפשר להמשיך לדבר על משילות עוד שנים רבות, השר יריב לוין ואני הבאנו הצעה מעשית בפעם הראשונה. אני מקווה שבעוד שבועיים הממשלה תאשר את ההצעה".
חוק הגיוס איילת שקד יריב לוין וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד