י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נתניהו בירך - אבל כעשרה ארגוני נכים לא מקבלים את ההסכם - וחסמו כבישים

לטענת ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" המוביל את החסימות – הסיבה להמשך המאבק היא חוסר שיתוף כלל הארגונים, שלהם דרישות נוספות: העלאת הקצבאות בשתי פעימות ולא בארבע וסכומים גבוהים יותר ליותר נכים

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



נהגים שנאלצו לעבור עם רכבם דרך מחלף שבעת הכוכבים סמוך להרצליה, ומחלף קק"ל בנתיבי איילון בתל אביב תהו כנראה על שום מה חגג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבוקר בפתח ישיבת הממשלה את ההסכמות שהושגו בערב כיפור עם ארגוני הנכים. זאת, שכן מחלפים אלו נחסמו על ידי נכים בכסאות גלגלים שאינם מרוצים מההסכם.

לטענת ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" המוביל את החסימות – הסיבה להמשך המאבק היא יותר מעשרה ארגוני נכים שאינם מקבלים את מתווה ההסכם. בין הארגונים המתנגדים להסכם נמצאים ארגון נכי הפוליו, שנציגו עזב את המשא ומתן ביום חמישי כאות מחאה, ארגון הילה המאגד מאחוריו את הנכים הכלליים, ארגון מזור, ארגון אחווה, עמותת אסף - הארגון הרשמי המאגד מאחוריו את חולי הפיברו מיאלגיה, נכים למען נכים ותנו יד לחרש. כולם, למעט ארגון נכי הפוליו, לא השתתפו במו"מ שלשום.

בין הדרישות שהעלה נאור לביא, דובר ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" באוזנינו היתה העלאת הקצבאות בשתי פעימות ולא בארבע כפי שסוכם, וקצבאות בסך 4,500 שקל לא רק לרף העליון - הנכים הקשים בעלי אחוזי נכות רפואית גבוהים.

עורך הדין גיל גולדנרייך, המייצג את הארגון, טען היום כי "אני לא יכול לבוא ולהתייחס ברצינות להסכם כשאיני רואה מסמך חתום ע"י אחד הצדדים או אפילו פרוטוקול. זה בסך הכל הסכם בעל פה שנחתם בלחיצת יד, עם הרבה חורים שאיש לא יודע להסביר כיצד יפתרו אותם. זה הסכם שהיה טוב לתקשורת אבל לא הרבה יותר. בלי שנשב במו"מ – לא נוכל לקבל כל עסקה.

"נכון לעכשיו הסעיפים שפורסמו לא מקובלים על חלק גדול מהנכים. בין היתר, יש הפקרה של הנכים הזקנים. אין לנו ביקורת על הנציגים מטעם הנכים שכן ישבו עם נציגי הממשלה ביום חמישי. זו היתה ישיבה של 12 שעות בלי הפסקה כדי לאכול או לנוח. נציגי הנכים בקשו 'בואו ננוח כמה שעות כדי שנוכל להתייעץ עם הארגונים האחרים'. אבל נציגי הממשלה התעקשו שהכל ייסגר באותו לילה. וכשיושבים 6 אנשים גמורים לגמרי וסוגרים בדרך הזו הסכם - יש פספסוסים".
ארגוני הנכים הנכים הופכים לפנתרים העלאת קצבאות חסימת כבישים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד