י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המחסור באתרוגי קלבריה: החב"דניקים מצאו פתרון

המחסור החמור באספקת אתרוגי 'קלבריה' - הידועים ביופיים ובחזקתם שאינם מורכבים - מביאים להפקעת מחירים • בקהילת חב"ד באלעד מצאו פתרון מקורי

בוחרים אתרוגים. צילום אילוסטורציה: פלאש 90
בוחרים אתרוגים. צילום אילוסטורציה: פלאש 90



המחסור החמור באספקת אתרוגי 'קלבריה' - הידועים ביופיים ובחזקתם שאינם מורכבים - מביאים להפקעת מחירים, זאת עקב מכת קור בחורף האחרון באיטליה שהביאה להרס עצי אתרוגים רבים.

מדובר באחוזים גבוהים מאוד של עצים שניזוקו. מה שגרם שהיבול יהיה הרבה פחות מכל שנה, ובאיכות נמוכה מהרגיל.

כידוע, חסידי חב"ד מקפידים לברך על אתרוגי קלבריה, או לכל הפחות על אתרוגים שצמחו משתילים של זן זה. אתרוגים אלו גדלים במחוז קלבריה שבדרום-מזרח איטליה, והם נקראים גם בשם "אתרוגי יאנווע".

(בוחרים אתרוגי קלבריה לרבני רוסיה שקטף באיטליה אביו של הרב הראשי הגר"ב לאזאר)


בשווקים מדברים על מחירים של 500$ ויותר לאתרוגים קטנים ולא יפים בלשון המעטה.

בקהילת בית כנסת בית מנחם באלעד החליטו בעצת המרא דאתרא הגאון רבי שניאור זלמן ירוסלבסקי, לרכוש אתרוג קלבריה מהודר שנבדק ואושר ע"י הרב במחיר של למעלה מ-800 שקלים. האתרוג יהיה בבית הכנסת במשך כל החג וכל אחד יכול לברך עליו.

ובכדי שכולם יהיו שותפים באתרוג כדי לקיים בהידור את המצווה של "ולקחתם לכם" מבקשים מכולם להיות שותפים ברכישת האתרוג ע"ס 25 שקל לכל אחד מהשותפים.

מנגד אומר נחום גורליק מ'אתרוגי כפר חב"ד' ל'בחדרי חרדים': "המחסור מורגש בשוק, אבל למרות הכול העצים נתנו יבול, ולכן בהוראת הרבי מחב"ד מלפני שלושים שנה שהמחיר יהיה שווה לכל נפש אנחנו לא מעלים מחירים בגלל המחסור, ואתרוגי זן קלבריה מאתרוגים שהרבי בירך עליהם בשנת תשנ"א הם במחירים שהיו כל שנה".
אתרוגי קלבריה סופה איטליה מחסור באתרוגים כפר חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד