י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהומות בספרד: המשטרה ירתה כדורי גומי על אזרחים ופצעה מאות

אלפי שוטרים ספרדים פועלים בכוח במדינה למנוע את קיום משאל העם על עצמאות חבל קטלוניה • השוטרים יורים כדורי גומי אל עבר המפגינים, ומאות בני אדם נפצעו • נשיא קטלוניה פוג'דמון: "העולם רואה את האלימות של השוטרים הספרדים"

המהומות בקטלוניה. צילום: רויטרס
המהומות בקטלוניה. צילום: רויטרס



משטרת ספרד מפזרת בכוח הפגנות ברחבי ספרד, בניסיון לעצור את משאל העם על עצמאות חבל קטלוניה. השוטרים משתמשים בכדורי גומי ומאות מפגינים נפצעו.

ספרד מאשימה את נשיא החבל הקטלוני קרלס פוג'דמון, וטוענת שאנשיו אחראים לאלימות, מנגד טוענת ממשלת קטלוניה כי "העולם רואה את האלימות של השוטרים הספרדים".

המשטרה מפנה בכוח מצביעים ויורה כדורי גומי לעברם, ממשלת קטלוניה מסרה כי רוב הפצועים נפגעו ברובם באורח קל.

ממשלת ספרד טוענת שהשוטרים פועלים במקצועיות כדי לאכוף את החלטת בית המשפט החוקתי, שאסר לקיים את משאל העם על התנתקות חבל קטלוניה מספרד. ממשטרת ספרד נמסר כי לפחות 11 שוטרים נפצעו בעימותים מאז הבוקר.

הקטלונים טוענים שמשטרת ספרד פרצה בכוח לתוך הקלפיות ברחבי קטלוניה כדי לעצור את ההצבעה באלימות. דובר של ממשלת קטלוניה אמר בתגובה להתנהלות של משטרת ספרד, כי זה 'דיכוי' של העם הקטלוני, וקרא לנציג הממשלה הספרדית בקטלוניה להתפטר מתפקידו בגלל הכישלון שלו לדאוג לשלומם של המצביעים והמפגינים.

סוכנות הידיעות AP מדווחת שהקטלונים טוענים שזה דיכוי שמזכיר את עידן פרנקו, כשהם מתייחסים למשטר הדיקטטורי ששלט בספרד בין השנים 1939-1975.

אלפי שוטרים הוסעו במהלך הימים האחרונים לקטלוניה מכל רחבי ספרד בכדי למנוע את קיום משאל העם, שהוכרז כלא חוקי על ידי ממשלת ספרד. ממשלת קטלוניה הודיעה כי מצביעים יוכלו לבחור בכל קלפי אם הקלפי שבו היו אמורים להצביע נסגרה.

הממשלה הקטלונית אף הורתה כי מצביעים יוכלו לבחור בפתקי הצבעה שהדפיסו בעצמם בביתם אם לא יהיו פתקים בתחנת ההצבעה. נשיא קטלוניה אמר כי הוא מתכונן להכרזה על עצמאות החבל בתוך 48 שעות אם יהיה רוב להחלטה על הכרזת עצמאות במשאל. במדריד, לא מתכוונים לחכות להכרזה שכזו ועושים הכול למניעת משאל העם.

רקע

החבל הקטלוני מונה 7.5 מיליון תושבים, על שטח של 32 אלף קמ"ר, גדולה מהשטח של מדינת ישראל. קטלוניה נחשבת לאחד החבלים היפים בספרד הקטאלנים טוענים כי ספרד מהווה נטל כלכלי עליהם, ושואפים לעצמאות, מנגד הספרדים חוששים כי עזיבת קטלוניה תגרום לספרד משבר כלכלי עמוק יותר מהמצב בו היא מצויה מאז תחילת 2009, ותעודד חבלים אוטונומיים נוספים כגון חבל הבאסקים ואנדלוסיה להקים מדינה עצמאית.

היום, יצא לדרך משאל העם על עצמאות החבל הקטלוני, כאשר קרוב לשישה מיליון בוחרים יוכלו להצביע בכל אחת מכאלפיים הקלפיות שמוקמו בבתי ספר ברחבי החבל.

כאמור, משאל העם נערך על אף המהומות, כשברוב המקומות אנשים הצליחו להצביע, כעת נותר לראות מה יקרה עם החבל אכן יכריז על עצמאות.
קטלוניה עצמאות מהומות פצועים ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד