כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגר"ח קנייבסקי בכה לכחלון: "עזור לעולם התורה עם חוק הגיוס"

יומיים לפני ראש השנה, ביקר שר האוצר משה כחלון אצל הגר"ח קנייבסקי כשהוא מלווה בח"כ משה גפני. העוזרים התבקשו לצאת והגר"ח פנה לאורח בדמעות: "חוק הגיוס הוא הדבר הכי חשוב לעולם התורה". כחלון הבטיח לסייע בכל יכולתו

כחלון עם הגר"ח רנייבסקי
כחלון עם הגר"ח רנייבסקי



האם זה מה שיכריע את חוק הגיוס? היום נחשף ב"בחדרי חרדים" כי המפלגות החרדיות לא מתכוונות לשלב את פסקת ההתגברות בחוק הגיוס החדש שהן מגבשות, לאחר הבהרתו של שר האוצר משה כחלון שיתמוך בחוק החדש, בכל העוצמה, באם הוא לא יעקוף את בג"ץ. עתה "בחדרי חרדים" חושף כי מאחורי שיתוף הפעולה של כחלון עם החרדים, עומדת שיחה דרמטית ומרגשת שלו, עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

כפי שפורסם, יומיים לפני ראש השנה, הגיע השר כחלון למעונו של הגר"ח קנייבסקי כשהוא מלווה ביו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, "בחדרי חרדים" חושף לראשונה כי לאחר ששר התורה בירך את הנוכחים שכללו את עוזריהם של כחלון וגפני - הם התבקשו במפתיע לצאת מן החדר ולהשאיר במקום רק את כחלון, גפני ואת נכד הגר"ח ונאמן ביתו הרב יעקב קנייבסקי.

על פי מידע שהגיע ל"בחדרי חרדים" הגר"ח פנה אל כחלון והעלה בפניו את דאגתו מביטול חוק הגיוס על ידי בג"ץ, שר התורה הזיל דמעות ואמר לשר האוצר: "חוק הגיוס הוא הדבר הכי חשוב לעולם התורה. אנא תסייע לנציגים החרדים לתקן חוק חדש".

פנייתו של מרן הגר"ח לכחלון באה לאחר ששר האוצר הבהיר כי הוא מתנגד לשילוב 'פסקת ההתגברות' בחוק החדש וזאת מכיוון שהיא מבקשת לעקוף את בג"ץ.

כחלון השיב לשר התורה כי הוא יעשה הכל בכדי לתמוך בכל הכוח לחוקק חוק גיוס חדש שיחזיר את המצב כפי שהיה בחוק הקודם שבג"ץ ביטל, אולם הוסיף כחלון - כי מעבר לבעיה העקרונית - יש בעיות וחששות משפטיות סביב 'פסקת ההתגברות' ובשל כך הוא מבקש שלא לשלב אותה, "בג"ץ עצמו יכול לפסול את זה מיד לאחר מכן", הוסיף.

גפני שכאמור נכח בפגישה הדרמטית - הסכים עם דבריו של כחלון ואמר כי ניתן לחוקק חוק גיוס חדש ללא 'פסקת ההתגברות' אך יענה על הדרישות של בג"ץ. לדוגמא הביא גפני את חוק הכנסת הבטחה לאברכים שלמרות שלוש החלטות בג"ץ - לבסוף גובש חוק שיוויוני שכלל גם את הסטודנטים והחוק עבר בקריאה שלישית ללא עתירה נגדית.

מרן הגר"ח קיבל את הדברים ובירך את כחלון על הבטחתו לסייע בכל הכוח לחקיקת חוק גיוס חדש, "בזכות זה - שתהיה לך שנה טובה והצלחה בכל", אמר שר התורה, כך נחשף כאן לראשונה.
כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד