כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בית הספר הצפוף בארץ - הוא חרדי: "משחקים בהפסקות בשירותים"

בתי ספר רבים ישנם בארץ, אחד מרווח פחות והאחד יותר, אך צפיפות שכזו ותנאים מחפירים שכאלו לא תראו בשום מקום אחר • 'חדשות 2' הגיע לבית הספר וחזר עם תיעוד מטריד מתוכו • שר החינוך בנט הבטיח לטפל אבל לא נעשה דבר עד כה • צפו

צילומסך חדשות 2
צילומסך חדשות 2



סוגיית בית הספר 'נתיבות משה' בחיפה עלתה לא אחת בעיקר בתקשורת החרדית, אמש (ראשון) היא הגיעה גם ל'חדשות 2'.

במהדורה המרכזית של הערוץ, פרסמה כתבת החינוך יעל אודם, תיעוד מתוך בית הספר לבנים ובית הספר לבנות, המשתייכים לאותם מוסדות אשר נמצאים תחת ההגדרה מוכר שאינו רשמי (מוכש"ר) במחוז החרדי של משרד החינוך. הכתבת קובעת בכתבתה, כי זהו ככל הנראה בית הספר הצפוף ביותר במדינה.
באדיבות: 'חדשות 2'

המראות שנראים בכתבה, מוכיחים זאת מעל לכל ספק, בית הספר לומדות 380 בנות בשטח של 400 מטרים רבועים - כמטר רבוע לתלמידה. חדר המורות דומה יותר לחדר ארונות והתלמידים משחקים בהפסקות בחדר השירותים.

זאת בעוד המוסד החינוכי מפוקח על ידי משרד החינוך ומתוקצב ב-75%. אותו משרד שמתקצב גם מאפשר לו להמשיך להתקיים בתנאים הקשים הללו.

אחת האמהות סיפרה ל'חדשות 2' כי "אין מגרש, אין מעבדות, אין מחשבים". את שיעורי הספורט הם מקיימים על הגג, ולכן בחורף הם לא מתקיימים כי גם כך הוא מתפורר.

לפני שנה בחודש ספטמבר השביתו ההורים את בית הספר למשך שבועיים ימים כאות מחאה על התנאים הקשים איתם הם נאלצים להתמודד מידי יום ביומו. סיפורו של בית הספר הגיע עד לכנסת, ועורר שם עדים. גם וועדת החינוך בראשותו של ח"כ יעקב מרגי מש"ס התכנסה לדון בסוגיה במהלכה נרשמה ביקורת קשה מצד הח"כים החרדים נגד משרד החינוך וראש העירייה יונה יהב.

שר החינוך ח"כ נפתלי בנט התערב אז וביקש מההורים לשוב ללימודים, תוך שהוא מבטיח להם כי תוקם וועדה שתשב ותגבש עבורם פתרון. מאז לא התקדם מאומה והמצב המחפיר נמשך כך גם בעת כתיבת שורות אלו.

בעיריית חיפה טענו ל'חדשות 2', כי כבר שנתיים הם מנסים להסדיר את הנושא מול עמותת 'נתיבות משה' המנהלת את בית הספר - אך לא זכו למענה.

ממשרד החינוך מסרו בתגובה: "המשרד יבדוק את הצורך בהרחבת הבנייה של המוסד החינוכי בהתאם לבקשות שיגיעו מטעם הרשות המקומית - אך אלה טרם התקבלו".
נתיבות משה צפיפות כיתות נפתלי בנט משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד