י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הנזקקים ביקשו ממתקים לחג - הגר"ח נשאל

ארגון צדקה המספק את צורכיהם של משפחות נזקקות שאל את שר התורה האם להיענות לבקשותיהם לגבי ממתקים ומיני מותרות וגם משפחה נזקקת שקיבלה בשר בכשרות שאינה אוכלת אותה האם צריכה להחזיר או יכולה למסור למי שכן אוכל כשרות זו

הגר"ח קנייבסקי בלימודו. צילום: דוד זר
הגר"ח קנייבסקי בלימודו. צילום: דוד זר



ישראל קדושים עוסקים בימים אלו בעשיית צדקה לרוב, גם בערב יום כיפור וגם בערב סוכות וכידוע יש בזה לימוד זכות וסנגוריה על עם ישראל.

שאלות בענייני צדקה התקבלו בשבוע האחרון בבית הגר"ח קנייבסקי שהינם דוגמא קטנה ל"תעשיית" החסד המתרחשת בימים אלו.

בעלון 'ידידי יושר' מביא נכדו של הגר"ח - הרב אריה קנייבסקי יו"ר 'ארחות יושר' כי השאלה הראשונה התקבלה מארגון חסד ידוע, העוסק גם בחלוקת מוצרי מזון למשפחות הנזקקות לכך, בכל ימות השנה, ובתקופת החגים ביתר שאת.

בארגון הנ"ל משתדלים להענות לבקשות הפונים, ולהעניק להם את אשר זקוקים. והנה, לא פעם מגיעות בקשות עבור מוצרים שלדעת הנהלת האירגון הינם בגדר מותרות, כגון ממתקים ובשר משובח. ואמנם אין אלו מוצרים נדירים בבתי ישראל, אך האם על ארגון צדקה מוטל לחלק מוצרים כגון אלו למשפחות מכספי צדקה? כך נשאל סבי.

והשיב סבי שליט"א כי בחלוקה המיועדת לשבתות וימים טובים, יש לאפשר אף מותרות כגון אלו כל עוד זה בגדר הרגילות.

ושאלה נוספת נשאל, מי שמקבל מזון מארגון צדקה, וכעת החליט להחמיר על עצמו ולאכול רק מכשרות מסוימת, ומהחלוקה קיבל בשר בכשרות מהודרת אבל לאחר החלוקה החליט כי הוא אינו אוכל מכשרות זו, האם מחויב להחזיר לארגון או יכול להעביר את זה לחבירו או בני משפחתו? והשיב סבי שליט"א כי כבר זכה במוצר ואינו מחויב להחזיר.
הרב חיים קנייבסקי ידידי יושר חסד צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד