י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זה הרוצח שביצע את הטבח בלאס וגאס

לפחות 50 הרוגים ו-400 פצועים מהם במצב אנוש, במתקפת ירי במהלך מופע מוזיקלי סמוך למלון בלאס וגאס • היורה הוא סטיבן פאדוק, אמריקני ממדינת נאבדה בן 64. המניע לפתיחה בטבח עדיין אינו ברור

זה הרוצח שביצע את הטבח בלאס וגאס



טבח בלאס ווגאס - ארה"ב. אדם בודד ריסס בכדורים את המבלים בהופעת מוזיקה במלון 'מנדליי ביי' בוגאס. מהסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות על ידי משתתפי המופע, נשמע ירי אוטומטי שקוטע את התזמורת וההמון מתחיל לנוס על נפשו.

בתמונות מהמקום נראו עשרות נפגעים מדממים על הקרקע, חלק מהפצועים במצב קשה, המקום נראה כמו שדה קרב ואנשים נמלטים מהמקום, הכניסות למלון נחסמו.

הרשויות בארה"ב מדווחות כי האירוע גבה את חייהם של לפחות 50 בני אדם ועוד 400 שנפצעו, עשרות מהם במצב אנוש. היורה התאבד ברגע שהשוטרים החלו לפרוץ אל החדר.

היורה הוא סטיבן פאדוק, אמריקני ממדינת נאבדה בן 64. המניע לפתיחה בטבח עדיין אינו ברור. פאדוק היה רואה חשבון ללא עבר פלילי, ובעל רישיון טיס פרטי, וככל הנראה הוא היה בתביעה נגד מלון אחר בלאס וגאס.

דובר פדרלי אמר כי בתוך חדר המלון שבו נמצא פאדוק כשהוא ירוי, נמצאו מספר כלי נשק, וחוקרים סבורים שהרוצח השתמש בנקודת תצפית נוחה לירי כדי לירות על הקהל שמתחת לקונצרט המוזיקלי. כך מדווח האתר Yeshiva world news.



הירי בוצע מאחד החדרים בקומה ה-32 של המלון שחלונו פונה לעבר המתחם בו התקיימה ההופעה.
עשרות רכבי משטרה והצלה הגיעו לאזור תוך דקות והמשטרה חסמה את השדרה המרכזית וכן מספר כבישים באזור. גם נמל התעופה בעיר עצר את ההמראות לזמן קצר ושב לפעילות מלאה.

כ-5 שעות לאחר האירוע, הגיב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטוויטר וצייץ: "תנחומיי החמים לקורבנות אירוע הירי הטרגי בלאס וגאס ולמשפחותיהם. אלוקים יברך אתכם".



צילום: רויטרסצילום: צילום: רויטרס
צילום: רויטרס


בריאן הייפנר מאורחי המלון שהיה עד לירי, סיפר לרשת CNN: "שמעתי בעיקר יריות, היו כל כך הרבה. ירדתי למטה וראיתי אנשים רצים ומחפשים אחר בני משפחתם. רצתי מיד בחזרה לחדר, נעלתי אותו וכיביתי את האורות".

"אני בקומה השישית. יש יריות בקומה ה-29. מאבטח נורה בקומה ה-32", צייץ אחד מאורחי המלון בטוויטר.

אורח אחר שיתף את עוקביו: "אני נעול בחדר שלי בבנין, אני שומע יריות בלי סוף".

הזמר החרדי בני אלבז צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני בלס ווגאס כרגע וגם הפעם ניצלתי ב"ה
מהפיגוע. הייתי בנסיעה ברכב. מהלחץ ירדנו כולנו מתחת לרכבים. במשך שעה בערך. 50 מטר מהמקום. וגם תאונה עשיתי".

עודכן בשעה 15:50
לאס וגאס ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד