י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאסרי עולם ו-600 אלף ש"ח נגזרו על רוצחי הקצין

בית המשפט הצבאי הטיל עונש של שני מאסרי עולם ופיצויים בסך כולל של 275 אלף ש"ח, על זיאד עוואד, המחבל שביצע את פיגוע הירי בו נרצח נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד ונפצעו אשתו, בנו וקטין נוסף בערב פסח 2014

זיאד עווד ובנו עז אלדין, רוצחי ברוך מזרחי הי"ד. צילום: פלאש 90
זיאד עווד ובנו עז אלדין, רוצחי ברוך מזרחי הי"ד. צילום: פלאש 90



בית המשפט הצבאי ביהודה הטיל עונש של שני מאסרי עולם ופיצויים בסך כולל של 275 אלף ש"ח, על זיאד עוואד, המחבל שבאפריל 2014, ערב חג הפסח, ביצע את פיגוע הירי בו נרצח נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד ונפצעו אשתו, בנו וקטין נוסף.

מזרחי הי"ד, בן 47 בהירצחו, היה נשוי ואב לחמישה, מילא לאורך השנים שורה של תפקידים בכוחות הביטחון, ובשלוש השנים האחרונות לחייו עמד בראש מדור טכנולוגיות ביחידת סיגינט – חטיבת המודיעין באגף החקירות של המשטרה.

עוואד הורשע לאחרונה, בתום ניהול משפטו, בגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לרצח) בגין אחריותו למותו של מזרחי הי"ד, ובשבעה ניסיונות גרימת מוות בכוונה בגין הירי לעבר האזרחים שנפצעו בפיגוע ולעבר אזרחים נוספים שלא נפגעו. כן הורשע עוואד בהחזקת נשק.

בנוסף, בית המשפט הצבאי הטיל היום עונש של 20 שנות מאסר, פיצויים בסך 325 אש"ח במצטבר וקנס, על בנו של זיאד עוואד, עז-אלדין עוואד, שהורשע בכך שסייע לאביו בתכנון ובהכנות לביצוע הפיגוע.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי המחבלים עצורים ממאז ה-7 במאי 2014. בנוסף על העונשים שצויינו, הוטל על עוואד לרצות עוד כ-16 שנות מאסר, מכיוון שבעקבות הרשעתו בוטלה הקלה שניתנה לו בעבר ביחס לעונש קודם שנגזר עליו.

פיגוע הירי התרחש בכביש 35 כשמשפחת מזרחי הייתה בדרכה לארוחת החג בקריית ארבע. במהלך האירוע נפצעה אשתו של מזרחי. הנרצח נולד בשנת 1967 בתל אביב, גדל והתחנך בבת ים ומזה כחמש עשרה שנים מתגורר עם משפחתו במודיעין.

שירת בצה"ל 25 שנים, לאורך כל שירותו בצה"ל, הן כחייל סדיר והן כאיש צבא קבע, ביצע מגוון תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים, האחרון שבהם כסגן אלוף ביחידת המודיעין 8200. ביוני 2011 גוייס מצה"ל למשטרת ישראל כסגן ניצב, כאמור לתפקיד ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט בחטיבת המודיעין, אגף החקירות והמודיעין.
ברוך מזרחי פיגוע ירי מאסר עולם ערב פסח זיאד עוואד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד