כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

גוגל, פייסבוק והאקרים • מבזק אינטרנט

גוגל אולי תוכרז כמונופול בתחום הפרסום ברשת • פייסבוק נושמת סוף סוף לרווחה • וגם: ארגון ההאקרים שפרץ פתאום לתודעה הציבורית - חדל לפעול באותה הפתאומיות

גוגל, פייסבוק והאקרים  • מבזק אינטרנט



גוגל אישרה כי היא אכן מצוייה תחת חקירה של רשות הסחר הפדרלית, בחשד להיותה מונופול בתחום הפרסום ברשת וכי היא משתמשת בכוחה לרעה, על מנת להילחם בחברות מתחרות בתחום.

טענות מעין אלו, מושמעות כבר שנים,

אולם עתה מקבלים החשדות אישור רישמי. במקביל נודע כי גם המקבילה האירופית, חוקרת טענות דומות.

גוגל מחזיקה כיום בכ-65% מנתח הפרסום ברשת ושאר המתחרות נמצאות בפיגור עצום מאחוריה, כאשר ליאהו יש כ-16% ולמיקרוסופט 14% בלבד.

רק לפני מספר חודשים הודיע פורטל וואלה הישראלי על סגירת שירות הפירסום שלו, בשל חוסר יכולתם להתחרות בגוגל.

עתה כאמור, יתכן שיוטלו על חברת גוגל הגבלות חמורות, בשל היותה מונופול בתחום.

זוג התאומים ווינקלבוס יורדים מפייסבוק

לאחר שנים של מאבקים משפטיים, ולאחר שכבר קיבלו 65 מליון דולר כפיצויים מהרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, האחים התאומים לבית ווינקלבוס משכו את תביעתם בבית המשפט העליון בארה"ב.

את הסכום הם קיבלו בגין טענתם כי הבעלות על רעיון הרשת החברתית נגנב מהם, טענות שאף הונצחו בסרט שיצא לאחרונה על מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקברג.

50 יום של LulzSec הסתיימו

ארגון האקרים LulzSec, שעורר סערות רבות בחודשים האחרונים, הודיע על סיום פעולותו, לאחר כחודשיים של פעילות אינטנסיבית ושנויה במחלוקת.

הארגון שפרץ לכותרות לפני כ-50 יום בלבד, בשורת פריצות לחברות וגופי מסחר בכל העולם, הספיק לפרוץ לאתר ה-fbi ולשתול בו ידיעות כוזבות ולגרום לירידתם מהרשת של אתר ה-CIA, הטלוויזיה הציבורית בארה"ב, אתר הסנאט ואתר משטרת אריזונה, לטענתם -במחאה על מדיניות ההגירה הקשוחה הנהוגה באותה מדינה.

הצעד המפתיע מגיע בסתירה להודעתם מלפני כעשרה ימים, כי הם מתייצבים בצד 'אנונימוס' במלחמה נגד "כל ממשלות העולם".

יש המקשרים את הצעד למעצרו של רייאן קלירי בלונדון, שנחשד כקשור להנהגת הארגון. עורך דינו אגב, טען כי מרשו לוקה בלא אחרת מאשר תסמונת אספרגר.

בניגוד לכך טוענים בארגון, כי תוכניתם המקורית היתה לפעול במשך 50 יום קצובים בלבד, ובין היתר כתבו בהודעתם:

"ב-50 הימים האחרונים שיבשנו וחשפנו תאגידים, ממשלות ואפילו את הציבור עצמו, וסביר להניח שאת כל מה שבאמצע, רק כי אנחנו יכולים. הכל כדי לשעשע אחרים מבלי מחשבה על עצמנו - יהירות, תהילה, הכרה, כל הדברים האלה עומדים בצל של התשוקה למה שאנחנו הכי אוהבים. הריגוש הגולמי והלא מופרע של בידור ואנרכיה.

"50 ימי 'ההפלגה' המתוכננים נגמרו, וכעת עלינו להפליג אל האופק, בעוד אנו משאירים מאחורינו, כך אנו מקווים, השראה, פחד, הכחשה, שמחה, קבלה, אי-קבלה, לעג, בושה, התחשבות, קנאה, שנאה ואפילו אהבה.

"תודה שהפלגתם איתנו, הבריזה רעננה והשמש שוקעת, אז אנחנו שטים לעבר השקיעה".

לטענת גורמים בארגון האקטביסטים 'אנונימוס', האמת פשוטה בהרבה ונעוצה בכל שכל הארגון התבסס על שני אנשים בלבד, שמיצו את יכולתיהם הטכניות בחודשיים האחרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד