א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אקדח לראש של הרב: דרישה חדשה מביהמ"ש

אחרי שהגישו בקשה להסיר חסינות עובד הציבור של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, עמותת מרכז צדק לנשים מבקשת כעת מבית המשפט בקשה חדשה: לחייב את הרב להתייצב בעצמו להליך הגישור המקדים לדיון בבית המשפט

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
צילום: Yonatan Sindel/Flash90



דרישה לחייב את רב הכותל להופיע להליך גישור. אחרי שהם הגישו בקשה להסיר את חסינות עובד הציבור של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, וזאת בשל דרישתם להעמידו לדין בגין תביעת נזיקין סביב הגנתו על קדושת הכותל המערבי מול הפרובוקציות של 'נשות הכותל'- עמותת מרכז צדק לנשים מבקשת כעת מבית המשפט בקשה חדשה: לחייב את הרב רבינוביץ להתייצב בעצמו להליך הגישור המקדים לדיון בבית המשפט.

הדיון בעתירה נקבע להתקיים באמצע החודש הבא, והוא יעסוק סביב החיפוש הנעשה על גופן של 'נשות הכותל' עת הן מגיעות בערבי ראשי חודשים, לרחבת הכותל. לטענתן, הן נבדקות על ידי הסדרנים יתר על המידה בניגוד לקביעת בית המשפט. מנגד, הסדרנים טוענים כי הם מבקשים לבדוק אותן בשל החשש כי יבריחו למקום ספר תורה וכדו' וכפי המנוגד לחוק.

בבקשה לבית המשפט נכתב כי "לממונה מעורבות ואחריות ישירה על קיומם של חיפושי הגוף המפלים אשר אולצו התובעות לעבור כתנאי לכניסתם לכותל. אשר על כן, נוכחותו בהליך המשפטי ובהליך המהו"ת הקודם לו, הכרחית".

עוד נכתב כי "טרם הוגשה תשובת המדינה לבקשה להסרת חסינות, אך גם במידה שהמדינה תחלוק על עמדת התובעות, הרי שאדרבא, הדבר אך ידגיש את הצורך בנוכחותו של הממונה בהליך המהו"ת. כל זמן שקיימת מחלוקת בסיסית זו, יש צורך במידע הנוגע לסוגיות העומדות בבסיס המחלוקת על מנת שבפני מגשרת המהו"ת תיפרש התמונה המלאה והליך המהו"ת יהא משמעותי וחיוני".

העילה לחייב את הרב רבינוביץ להגיע בעצמו למעמד הבוררות מוצגת על ידי הארגון כך: "בידי הממונה יש את האינפורמציה הנחוצה, הדרושה לשם השלמת התמונה. משכך, הממונה הוא דמות מפתח בהליך וללא נוכחותו לא ניתן יהיה לדון כדבעי בנושאים המצויים במחלוקת ולבחון כיאות את האפשרות ליישב את הסכסוך במסגרת הליך גישור. לאור האמור לעיל, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות לממונה להתייצב להליך המהו"ת".
הרב שמואל רבינוביץ נשות הכותל מתווה הכותל הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד