י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המהומה והמעצרים בבני ברק: זה מה שקרה שם

מה באמת גרם למהומת הענק בבני ברק? מתברר שהצעיר שנעצר, חסם מעבר הולכי רגל במדרכה, הוזהר וחזר על מעשיו. כאשר התקרבו הפקחים, הוא ברח על אופניו ופגע בילדה

צילום מסך מתוך הסרט
צילום מסך מתוך הסרט



מה באמת הוביל המעצר הברוטלי לכאורה של הצעירים בבני ברק. במהלך ערבי החגים, אין תושב בבני ברק שאינו מכיר את העומס הרב שיש בכבישים ועל המדרכות ברחבי העיר, בפרט ברחובות המרכזיים.

בעקבות כך, משטרת מרחב דן והפיקוח העירוני פועלים במהלך החגים להזרים את התנועה בצירים הראשיים וכן לא לאפשר לרוכלים לחסום את המדרכות להולכי הרגל, דבר מבורך.

הערב (שני) במהלך פעילות מניעה של השיטור העירוני, נצפה צעיר בן 20 תושב העיר העומד עם אופניים חשמליים על מדרכה ברחוב הרב שך בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ ומוכר את מרכולתו - כאשר לטענת המשטרה, הולכי הרגל נאלצו בעקבות כך לרדת לכביש על מנת להמשיך בדרכם. צוות של השיטור העירוני ניגש אליו, הסביר כי אסור לבצע רוכלות ובטח שלא לחסום את מעבר הולכי הרגל ונתנו לו דו"ח אזהרה.

גורמים במשטרה אמרו ל'בחדרי חרדים' כי כשעה וחצי לאחר מכן, "אותו צוות חזר למקום במסגרת הסיורים שהם עורכים ברחבי העיר, והבחינו כי אותו צעיר שוב עומד ומוכר את מרכולתו על המדרכה תוך חסימת המעבר להולכי הרגל. עוד בטרם הגיעו אליו השיטור העירוני, זה פתח במנוסה עם אופניו על המדרכה, ופגע בילדה שנחבלה קלות".



צוות השיטור העירוני עיכב את הצעיר לחקירה וביקש לקחתו לניידת, אולם לדברי המשטרה זה התנגד למעצר ובעקבות כך וההמולה של מאות אנשים שהתגודדו סביבם - הזעיק תגבורת. בתיעוד הוידאו נראה הצעיר אומר "אני לא מתנגד, רק תוריד את היד". למקום הגיע בין היתר גם מפקד השיטור העירוני פקד מאיר סויסה, והכוחות הובילו את החשוד לניידת המשטרה, תוך שהעצור מקשה לכאורה את המעצר על השוטרים בכך שהוא לא הלך על רגליו.

מיד לאחר הכנסת החשוד לניידת השיטור העירוני, נראה בתיעוד הוידאו צעיר בן 19 הלבוש בחולצה בצבע טורקיז, כשהוא עומד מאחורי פקד מאיר סויסה ואף נצמד אליו. גורם במשטרה סיפר ל'בחדרי' כי בשלב זה, סויסה הרגיש מכה חזקה בגבו - וכשהסתובב הבחין באותו נער בעל חולצת הטורקיז שהחל לצעוק עליו. סויסה ביקש לעצור אותו אך החשוד התנהג באלימות לכאורה - מתוך אינסטינקט של הגנה עצמית והתנגד למעצרו. על מנת שלא יברח, סויסה הורה להורידו לקרקע והשוטר נשכב על החשוד בתקיפה.

הרוחות מסביב, לא רק שלא נרגעו, אלא אף נשמעו לא מעט קריאות לתקוף את השוטרים והפקחים, ואף קריאות מזעזעות "נאצים". הליך מעצרו של החשוד ארך זמן לא קצר, ושני החשודים הובלו אחר כבוד למשטרת מרחב דן. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בן ה-20 החשוד בסיכון הולכי רגל נשאל למעשיו, וזה גיחך בזלזול והשיב "מצטער". החשוד בתקיפת שוטרים שתק בחקירתו הראשונית.

אליהו ארנד, מנהל לשכת סגן ראש העיר מנחם שפירא, וכן סגן מנהל אגף החינוך שמואל דדון, הגיעו לתחנת המשטרה על מנת להרגיע את הצדדים והרוחות. בשעה זו, השניים עדיין נמצאים בתחנת המשטרה. פקד מאיר סויסה, סובל מכאבים בצלעות בעקבות התקיפה.

"משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות כלפי מפרי חוק המסכנים את ביטחונם של הולכי רגל ופוגעים בשגרת חייהם של האזרחים" נמסר מהמשטרה בעקבות האירוע. "המשטרה גם מגנה כל מעשה אלימות ובריונות כלפי אזרחים ואלימות המופנית כלפי אנשי אכיפת החוק" הוסיפו.

מידי שנה אוכף השיטור העירוני את הרוכלות ברחובות בני ברק בערבי חגים הכוללים גם את ערב חג הסוכות. לא אחת נוצרים עימותים בין האזרחים, רוכלים בדרך כלל, לבין הפקחים המחרימים את הסחורה לאלה שאינם עומדים בכללים. בנוסף, בערבי חגים צוות השיטור העירוני חוסם את הצירים הראשיים בעיר למעבר כלי רכב פרטיים, על מנת לאפשר תנועה מהירה של התחבורה הציבורית - בה משתמשים מרבית מתושבי העיר.
שיטור עירוני שוק ארבעת המינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד