ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

חשיפת 'בחדרי חרדים': הביטאון הליטאי גנז את ראיון החג עם ברקת

צוות עיתון הבית של דגל התורה 'יתד נאמן', ישב לראיון חג עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. היוזמה נקלעה למאבק מאחורי הקלעים, בו היו מעורבים רבני התנועה. בסופו של דבר הראיון נגנז. מי היה בעד, מי נגד והאם הוא יפורסם לאחר החג? בלעדי

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90



על רקע ה'דיל' הדרמטי שנחשף ב'בחדרי חרדים' בין ראש העיר ירושלים ניר ברקת ל'דגל התורה', זה היה אמור לסמן את שיא החיבור: ראיון חג ב'יתד' בהשתתפות ברקת ושלושת נציגי 'דגל התורה' בבירה, אליעזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס וישראל קלרמן. הראיון אכן נערך אך לבסוף נגנז. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

בשבוע שעבר, במשך קרוב לשעתיים, ישב עורך 'יתד נאמן' ישראל פרידמן וכתב העיתון יוסי טיקוצ'ינסקי עם ברקת והנציגים החרדים - בלשכת ראש העיר, לראיון יוצא דופן, שאמור היה להתפרסם במגזין חג הסוכות של העיתון.

יוזמת הראיון באה על רקע חסות שהעניקה העירייה לעיתון, עבור מגזין ייחודי על ארץ ישראל וירושלים.

כאמור, ל"בחדרי חרדים" נודע כי למרות קיום הראיון בפועל – הוא נגנז והוקפא. הסיבה הרשמית: טכנית. יש שטענו והסבירו: "הסיכומים הראשונים בין מחלקת השיווק של העיתון לבין עיריית ירושלים - לא הבשילו לידי מעשה ובאשר על כן - הראיון נגנז".

כך או כך, ל"בחדרי חרדים" נודע כי עוד קודם קיום הראיון, התרחשה דרמה של ממש מתחת לפני השטח ו'דגל התורה' כולה הייתה שותפה לה.

ב'יתד נאמן' ביקשו להיוועץ עם הוועדה הרוחנית של העיתון: ר"י חברון - הגר"ד כהן, הגר"י אפרתי ורבי נתן זוכובסקי, כששתי שאלות עלו על שולחנם: האם יש לאפשר קיום ראיון עם מרואיין חילוני והאם דבר שכזה נעשה בעבר. שאלה זו נבדקה ונמצאה לה תשובה: 'יתד נאמן' קיים בעבר ראיונות עם אישיים חילונים, כדוגמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ועוד.

אולם, השאלה המרכזית שהונחה על שולחנה של ועדת הרבנים: האם יש להעניק במה לראש העיר ברקת, שכזכור, גדולי ישראל הורו שלא להצביע לו בבחירות וזאת בעקבות "חילון ירושלים על ידו".

בנוסף נטען כי למרות היחסים המתחממים בין ברקת ל'דגל התורה' - 'הדיל' בין הצדדים שנחשף ב"בחדרי חרדים" – טרם הגיע לידי מעשה, וכי "רק מעשיו של ברקת יוכיחו".

בשלב הזה הצטרפו לחגיגה גורמים נוספים, חלקם בכירים ב'דגל התורה' שהציבו עמדה קיצונית, על פיה, אין לפרסם ראיון עם ראש העיר ניר ברקת. הגורמים שוחחו עם רבני התנועה שעירבו בסוגייה גם את הגר"ב סולוביצ'יק שמכיר מקרוב את הזירה הירושלמית. לבסוף, ההכרעה לגנוז את הראיון – הייתה טכנית מכיוונה של מחלקת השיווק של העיתון.

גורם ב'יתד נאמן' התייחס בתחילה לפן הכלכלי והשיווקי של הסיפור וביקש להבהיר ל"בחדרי חרדים" כי "אין קשר בין הראיון שהתקיים ונגנז עם ראש העיר ברקת לבין העובדה שהעירייה ביקשה להעניק חסות למגזין על ארץ ישראל וירושלים ולסייע בהפקתו".

הגורם הוסיף כי "המקרה הנוכחי שונה מהמקרה שבו ראש עיריית חיפה יונה יהב יבקש למשל להעניק חסות לעיתון. ממנו אנחנו רואים בעיה לקחת מימון", אמר הגורם ל"בחדרי חרדים".

על השאלה, האם הוועדה הרוחנית של העיתון היא זו שהכריעה שלא לפרסם את הראיון עם ראש העיר ברקת – השיב הגורם: "את זה תדעו במה שיקרה בפועל, באם הראיון שנערך יתקיים לבסוף או לא".

מנגד, גורמים בעיריית ירושלים אומרים ל"בחדרי חרדים" כי "בהסכמת שני הצדדים - הראיון הוקפא מבחינה טכנית בעקבות כך שהוא התקיים בסמוך לסגירת מוסף החג", לטענתם, "הוא צפוי להתפרסם במלואו במועד קרוב".
ניר ברקת דגל התורה יתד נאמן הדיל הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד