י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מסמך הדרישות החילוניות נחשף: כך מתכננים למרר לחרדים את החיים

פרסום ראשון: על רקע הדיל שנחשף ב'בחדרי', התושבים החילונים מציגים לראש העיר מסמך דרישות שערורייתי עד אנטי חרדי, בו הם דורשים שיתחייב להם בכתב על שורות דרישות המזכירות ימים אפלים בהיסטוריה • 'בחדרי חרדים' עם המסמך המלא

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



פרסום ראשון: על רקע ה'דיל' הירושלמי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בין ראש העיר ניר ברקת ל'דגל התורה', התושבים החילונים בקריית יובל מציגים מסמך דרישות שערורייתי ואנטי חרדי שבו הם דורשים מראש העיר ברקת שיתחייב להם בכתב על שורה של התחייבות שמזכירות ימים אפלים. "בחדרי חרדים" עם המסמך המלא בפרסום ראשון.

תחת הכותרת: "התייחסות ראשונית למתווה ראש העיר", על נייר רשמי עם לוגו של מינהל קהילתי יובלים, שורטטו הדרישות החילוניות, שמטרתן להצר את רגליהם של התושבים החרדים בשכונות המעורבות ולמנוע מהם את הבסיס המינימלי הנדרש להם לקיום. בין הדרישות: לא יוקמו בתי ספר חרדיים באף אחת משכונות יובלים, גני ילדים ייפתחו רק לאחר תיאום עם נציגי השכונה, הסדרה של נושא ההקצאות לבתי כנסת וישיבות, פעילות חברתית קהילתית תרבותית 7 ימים בשבוע כולל פעילות מחללת שבת, פתיחת בתי קפה ופאבים 7 ימים בשבוע, ופתיחת מבני המינהל הקהילתי בשבת.

בנוסף דורשים החילונים: התחייבות בכתב כי כל הגנים והמבנים הלא חוקיים והמבנים שבעלי שימושים חורגים יפונו לאלתר. כמובן, מדובר בגני ילדים שבהם לומדים ילדים וילדות חרדיים, מאחר ומצוקתם גדולה הם נאלצים ללמוד במבנים שכאלו.

בראשית מסמך הדרישות שהגיע לידי "בחדרי חרדים" – מעלים החילונים את חששם הגדול: "שכונות מעורבות בהן יש חילוניים מסורתיים – דתיים וחרדים יהפכו לדתיות ולבסוף לחרדיות ולכן יש לעשות כל מהלך במחשבה. לשם כך יש להבטיח שכל שכונות יובלים יוגדרו כשכונות פלורליסטיות-ליברליות, ויש להימנע מהגדרת שכונת קרית יובל כשכונה "מעורבת". הגדרה כזאת מעורפלת ותגרום לכך שלא ניתן יהיה ליישם את המתווה לאורך זמן".

כאמור, מסמך הדרישות הוא התייחסות ראשונה של מינהל קהילתי יובלים ל'דיל' שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' בין ראש העיר ברקת ל'דגל התורה', על פיו, ברקת התחייב להסדיר את צרכיהם של התושבים החרדים בשכונות המעורבת, זאת לאחר שנים רבות של אפלייה חמורה.

כעת, ראשי המינהל החילוני טוענים כי המתווה לא מקובל עליהם, וכי הם דורשים כאמור להצר את צעדי התושבים החרדים ולהותיר אותם ללא מוסדות לילדיהם. לטענתם, "המתווה גובש ללא שיתוף הנהלת המנהל הקהילתי. חרף הפרסומים המעידים על כך דבר שפוגע בהדברות ובאמון מול המערכת העירונית".

הם מנסים לפלג בתוככי המגזר החרדי ומוסיפים כי "המתווה הנ"ל לא נעשה על דעת הציבור החרדי שגר בשכונה ולא על דעת רבני הקהילות בקריית יובל. אם השכנים החרדים שלנו כלל לא שותפו במתווה, ומאיימים שיעתרו כנגדו בערכאות כיצד הוא צפוי לפעול?".

בנוסף לדרישותיהם, הם מבהירים במסמך השערורייתי כי "לא ניתן להתייחס למתווה מבלי שייתן מענה לשירותים לציבור הפלורליסטי ואנו רואים בצורך להגדיל את מתנ"ס פיליפ לאון כמענה לצרכי התושבים כגון: תוספת קומה על גג מתנ"ס פיליפ לאון כמרכז מוסיקה ואודיטוריום, בניית קומה נוספת במתנ"ס בית רחל כמענה לציבור הכללי ולגיל השלישי, הסדר שימוש או הקמת מתנ"ס במלחה - העברת בית ספר ותוספת קומה להסדרת השימוש כשלוחת מתנ"ס. מתן מענה לצורך פעילות לציבור הפלורליסטי בחצר מתנ"ס פיליפ לאון".

לקראת סיומו של המסמך, הובאה דרישה נוספת: "במידה ויקומו שירותים כלשהם עבור הציבור החרדי בגבולות השכונה, הסמכות הבלעדית לכל שירותים שיתנו תהיה של מנהל קהילתי יובלים, ולא יינתן מעמד למנהל קהילתי בית וגן או לכל מינהל אחר לתת מענה לציבור שמתגורר בקרית היובל".
מינהל קהילתי יובלים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד