ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המהומה בב"ב: המשפחה מגיבה ל'בחדרי': "עצרו אותו כמו מחבל"

שעות ספורות לאחר ששככה המהומה בבני ברק לאחר מעצר אלים של שני צעירים ברח' הרב שך, המשפחה מגיבה בשיחה עם 'בחדרי': "הוא אמר במפורש לשוטר: 'תוריד את הידיים ונדבר'. 8 שוטרים מקפלים נער צעיר על לא מאומה. מה הוא, מחבל?"

המהומה אתמול בבני ברק.
המהומה אתמול בבני ברק.



בני משפחתו של הצעיר החרדי שנעצר אמש (שני) בצורה ברוטלית ע"י שוטרים בבני ברק מגיבים לראשונה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "כשראינו את הסרטונים מהמעצר, נדהמנו! זה עוד התנהגות דוחה מבית 'משטרת ישראל', עצרו אותו כמו שעוצרים מחבל עם סכין במזרח ירושלים. גועל נפש של משטרה".

לדבריהם: "זה לא האופי שלו בכלל, אם הוא היה פוגע בילדה עם האופניים, הוא היה עוצר מיד ועוזר לה, ורק לאחר מכן היה ממשיך לדרכו. בסך הכל הוא מכר ארבעת המינים על עגלה באופניים. אפילו בסרטון רואים שהוא לא התנגד למעצר, הוא אמר במפורש לשוטר: 'תוריד את הידיים ונדבר'. שמונה שוטרים מקפלים נער צעיר על לא מאומה. מה הוא, מחבל?".

לסיום אומרים בני המשפחה בשעת לילה מאוחרת: "במשטרה לא יצרו איתנו קשר עדיין, אנחנו לא יודעים מה איתו כעת. אנחנו בטוחים שהצדק יצא לאור, והאמת תוכח לציבור שהוא נעצר על לא עוול בכפו".

אמש (שני) בשעות הערב אירעה מהומה ברחוב הרב שך בבני ברק בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ. צוות של השיטור העירוני ביקש לעצור בחור צעיר שמכר את מרכולתו על המדרכה, בזמן שהרחוב הומה אדם. תוך זמן קצר התקהלו עשרות שהפכו למאות ככל שחלף הזמן, ולבסוף הבחור הוכנס לניידת משטרה. סרטוני וידאו שתיעדו את האירוע לא הוסיפו כבוד למי מהצדדים הניצים.

לטענת המשטרה, כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', במהלך פעילות מניעה של השיטור העירוני, נצפה צעיר בן 20 תושב העיר העומד עם אופניים חשמליים על מדרכה ברחוב הרב שך ומוכר את מרכולתו - כאשר לטענת השוטרים, הולכי הרגל נאלצו בעקבות כך לרדת לכביש על מנת להמשיך בדרכם. צוות של השיטור העירוני ניגש אליו, הסביר כי אסור לבצע רוכלות ובטח שלא לחסום את מעבר הולכי הרגל ונתנו לו דו"ח אזהרה.

המהומה נוצרה כשעה וחצי לאחר מכן, "אותו צוות חזר למקום במסגרת הסיורים שהם עורכים ברחבי העיר, והבחינו כי אותו צעיר שוב עומד ומוכר את מרכולתו על המדרכה תוך חסימת המעבר להולכי הרגל. עוד בטרם הגיעו אליו השיטור העירוני, זה פתח במנוסה עם אופניו על המדרכה, ופגע בילדה שנחבלה קלות".

צוות השיטור העירוני עיכב את הצעיר לחקירה וביקש לקחת אותו לניידת, אולם לדברי המשטרה זה התנגד למעצר ובעקבות כך וההמולה של מאות אנשים שהתגודדו סביבם - הזעיק תגבורת. לעומת זאת, לטענת הבחור היא לא סירב למעצר ורק ביקש שהשוטר יסיר ממנו את ידיו. למקום הגיע בין היתר גם מפקד השיטור העירוני פקד מאיר סוויסה, והכוחות הובילו את החשוד לניידת המשטרה.

מיד לאחר הכנסת החשוד לניידת השיטור העירוני, נראה בתיעוד הוידאו צעיר בן 19 הלבוש בחולצה בצבע טורקיז, כשהוא עומד מאחורי פקד מאיר סויסה ואף נצמד אליו. גורם במשטרה סיפר ל'בחדרי' כי בשלב זה, סויסה הרגיש מכה חזקה בגבו - וכשהסתובב הבחין באותו נער בעל חולצת הטורקיז שהחל לצעוק עליו. סויסה ביקש לעצור אותו אך החשוד התנהג באלימות לכאורה - מתוך אינסטינקט של הגנה עצמית והתנגד למעצרו. על מנת שלא יברח, סויסה הורה להורידו לקרקע והשוטר נשכב על החשוד בתקיפה.



הרוחות מסביב, לא רק שלא נרגעו, אלא אף נשמעו לא מעט קריאות לתקוף את השוטרים והפקחים, ואף קריאות מזעזעות "נאצים". הליך מעצרו של החשוד הנוסף ארך זמן לא קצר, ושני החשודים הובלו למשטרת מרחב דן.

"משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות כלפי מפרי חוק המסכנים את ביטחונם של הולכי רגל ופוגעים בשגרת חייהם של האזרחים" נמסר מהמשטרה בעקבות האירוע. "המשטרה גם מגנה כל מעשה אלימות ובריונות כלפי אזרחים ואלימות המופנית כלפי אנשי אכיפת החוק" הוסיפו.
שיטור עירוני רוכלות תקיפת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד