י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהומת בני ברק: 'כוכב' האירוע מדבר לראשונה והתארגנות להפגנה

לילה לא פשוט עבר על אושרי זנזורי, צעיר שנעצר בברוטליות על ידי שוטרים בסמוך לאיצקוביץ. זמן קצר לאחר שחרורו כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חדרים' ובדרכו לבית החולים, הוא שוחח עם 'בחדרי' וסיפק את גירסתו למקרה: "הפקח ניגש אלי והעיף אותו לריצפה ללא כל סיבה - כל הסחורה שהייתה על האופניים עפה לכביש, נשברה ונהרסה, פשוט הכל נקרע"

אושרי זנזורי (באדיבות המצלם)
אושרי זנזורי (באדיבות המצלם)

 


בבני ברק מתארגנת מחאה אחר הצהריים אל מול בית ראש העיר זייברט - בשל אלימות השוטרים העירוניים ואנשי הפיקוח - זאת בעקבות מהומת הענק אתמול במרכז העיר, עת עצרה המשטרה צעיר שעסק ברוכלות לא חוקית ולטענתה ניסה לברוח. מעצרו גרם להתלקחות הרוחות וצעיר נוסף נעצר גם הוא.



אושרי זנזורי, בן למשפחה חרדית הוא זה שמעצרו אתמול (שני) בצורה ברוטלית ע"י שוטרים בבני ברק, הצית את המהומה, תיעודי הוידאו של המעצר שפורסמו ב'בחדרי' עוררו סערת ענק ברשתות החברתיות. כעת הוא מדבר לראשונה בראיון ל'בחדרי חרדים'.

הוא פותח ומגולל בפנינו את השתלשלות האירועים שהביאו לפריצת המהומה הגדולה והאלימה: "אתמול בשעה שלוש בצהריים העמדתי דוכן בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ' ומכרתי ארבעת המינים, כעבור שעה הגיע שוטר, ודרש שאפנה את המקום בטענה שאני חוסם את המעבר להולכי הרגל - צייתתי להוראת השוטר, התקפלתי עם הדוכן והלכתי הביתה". 

לדברי אושרי: "בשעה 6 בערב, נסעתי עם האופניים על המדרכה בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ' וחיפשתי פינה שקטה להעמיד שוב דוכן מכירה עם 'ארבעת המינים', לפתע הפקח שדרש ממני לפנות את הדוכן מוקדם יותר, ניגש אלי והעיף אותו לריצפה ללא כל סיבה - כל הסחורה שהיתה על האופניים עפה לכביש, נשברה ונהרסה, פשוט הכל נקרע".

אושרי דוחה בראיון ל'בחדרי חרדים' את טענת המשטרה, כי הוא חסם מדרכה ופגע בילדה עם האופניים, "אם הייתי פוגע בילדה הייתי עוצר לעזור לה. שקר גס של המשטרה, לא היה ולא נברא".

"לאחר שהפקח העיף אותי מהאופניים" ממשיך אושרי לגולל ל'בחדרי חרדים' "נגשתי אליו ושאלתי בצורה יפה: 'עשיתי לך משהו שאתה מתנהג אלי ככה?', ואז ללא כל סיבה, השוטר ניגש אלי הצמיד אותי לקיר וחנק אותי חזק, זה כאב מאוד. אני מצידי לא התנגדתי כלל למעצר, למרות שאין על מה לעצור אותי. כשהשוטרים גררו אותי באלימות לניידת - התנגדתי, כי זה כאב מאוד. גם בסרטון רואים שאני זועק מכאבים מאלימות השוטרים, אם לא היו נוהגים כלפי באלימות כל המהומה הייתה נחסכת".

"השוטרים הכניסו אותי לניידת הפוך (ראש למטה ורגליים למעלה) עם אזיקים על הידיים מאחורה, דבר שהכאיב מאוד. השוטר אף עיקם לי את היד, נתן לי סטירות וקילל אותי קללות גסות, תוך שהוא וחבריו צוחקים ומתעללים בי. התלוננתי על כאבים, וביקשתי להתפנות לבית חולים - אך הם לא התייחסו".

לסיום אומר אושרי ל'בחדרי חרדים': "שוחררתי בשעה האחרונה מתחנת המשטרה, וכעת אני עובר סידרת בדיקות בבית חולים. יש חשש שנהיה לי נמק ביד, כתוצאה מלחץ האזיקים. כל הגוף שלי כואב כאבי תופת".

 

העצורים שוחררו בניגוד לבקשת המשטרה
כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי שני הצעירים שנעצרו אתמול במהלך מהומה בבני ברק, שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים התחייבות של 3,000 ש"ח, ערבות צד ג' בסך 2,500 ש"ח והפקדה של 1,000 ש"ח.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השניים בארבעה ימים, אך השופט ירון גת לא נעתר לבקשה. "לא מצאתי הצדקה להורות על מעצר בית וזאת לאחר שבחנתי את פעולות החקירה וראיתי שאף אחת מהן אינה מחייבת החזקה במעצר בית".

בבקשת המעצר השניים חשודים באיומים, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. כפי שדווח אתמול ב'בחדרי', בן ה-20 קיבל דו"ח אזהרה כשעתיים לפני האירוע, על רוכלות שלא כדין ברחבי העיר. בהמשך, הפיקוח העירוני הבחינו בו שוב וביקשו לעכב אותו, אך לדברי השוטרים הוא התנגד למעצר.

פרקליטו עו"ד ליאור פרץ אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר הדיון בבית המשפט "אתמול הותקף מרשי באלימות ברוטלית וקשה ע"י שוטרים ופקחים בעיר בני ברק, על לא עוול בכפו. לצערנו, גורמי האכיפה כפי הנראה ביקשו לחפות על מחדליהם והתנהלותם הקשה באירוע ומשכך דאגו לעצור את מרשי ולהביאו היום לדיון בבית המשפט".

פרץ הוסיף, "לאחר בחינת התיק, החליט בית המשפט הנכבד להורות על שחרור מרשי באופן מיידי. החלטת השחרור של בית המשפט מדברת בעד עצמה. כבר כעת אני יכול לומר כי בכוונתנו לדרוש את מיצוי הדין עם כלל המעורבים באירוע", כאשר בכוונתו להגיש תלונה במחלקה לחקירת שוטרים על מנת שיבדקו את האירוע לעומק.

הבהרה: ל'בחדרי חרדים' נמסרה תגובת ב"כ השוטר אשר מצולם בסרטון, כי הוא מכחיש את כל הטﬠנות אשר הוﬠלו כנגדו וכי לא הייתה מצידו כל אלימות כנגד מר זנזורי. ב"כ השוטר מוסיף, מציין ומדגיש כי בבדיקה של מחלקה לחקירות שוטרים לא נמצא כל פסול בפﬠולת השוטר, וכי השוטר פנה באמצעות בא כוחו עורך הדין לוי אוהד לבית המשפט והﬠניין נמצא בטיפול משפטי. ככל ונפגﬠ שמו הטוב של השוטר בכתבה זו, בחדרי חרדים מצרה ומתנצלת על כך.

אלימות שוטרים מהומת ערב חג בבני ברק ארבעת המינים אופניים חשמליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד