כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

פניה דחופה לבג"ץ: "האזינו לזעקת אלפי עובדים במשק"

פנייה דחופה לבית המשפט העליון: "רגע לפני נעילת שער הקשיבו לזעקת אלפי עובדים במשק, עבריינים, לכאורה, מפרסמים את דבר עברינותם ובגץ מסרב לדון בכך"

בגץ. צילום: פלאש 90
בגץ. צילום: פלאש 90



קואליציית "שבת שוויון" בפנייה דחופה לבית המשפט העליון: "רגע לפני נעילת שער הקשיבו לזעקת אלפי עובדים במשק, עבריינים לכאורה, מפרסמים את דבר עברינותם ובגץ מסרב לדון בכך".

כזכור, לפני כחודש ימים הגישה קואליציית "שבת שוויון" עתירה לבג"ץ כנגד שרי העבודה והמשפטים ומשרדיהם לאור תת אכיפה של חוק שעות עבודה ומנוחה ובעקבות סעיף 9 א לחוק שעות עבודה ומנוחה המאפשר לבעל עסק יהודי להציב ביום המנוחה, בשבת, עובד שאינו יהודי ולא להחשב כמי שעובר על החוק. כאמור, היום הגישה קואליציית "שבת שוויון" בקשה דחופה לבג"ץ לפצל את הדיון.

המשמעות היא להמתין עם ההכרעה בעתירה של התאחדות הסוחרים באמצעות עוה"ד דוד שוב ועברי פיינגולד עד לדיון בשאלת סעיף 9 א. בכל הקשור לשאלת תת האכיפה של חוק שעות עבודה ומנוחה ומתן צווי מניעה בעניין לקיים דיון במועד אחר.

מקואליציית "שבת שוויין" נמסר ל"בחדרי חרדים": "אנחנו קוראים לבית המשפט העליון רגע לפני נעילת שער לעצור ולהקשיב לזעקת אלפי עובדים במשק. אנחנו סוברים שנכון להמתין עם מתן ההחלטה בעתירה של התאחדות הסוחרים באמצעות עוה"ד דוד שוב ועברי פיינגולד. המציאות בה בעלי עסקים מנצלים את הנסיבות ומציבים עובד שאינו יהודי, ולעתים מחתימים עובדים על טופס "חסר דת", מקטין את התופעה בה החוק נרמס ברגל גסה ואלפי עובדים נאלצים לעבד ביום שבת בניגוד לרצונם. אנחנו במשך שנתיים ימים לא זכינו למענה ולא מניחה את הדעת הנסיבות שבג"ץ מסרב לדון בשאלה זו מנימוקים טכניים. עבריינים, לכאורה, מפרסמים את דבר עברינותם ובג"ץ מסרב לדון בכך".
שבת שוויון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד