י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חתונת הבנש"קים - הוקדמה • הסיבה: שחרור הסבא מהכלא • פרסום ראשון

בחודש אלול אמורים היו אלפי חסידי סאטמר, ויז'ניץ וספינקא לחגוג את שמחת נישואי צאצאי האדמו"רים • ברגע האחרון: החתונה הוקדמה בשלושה חודשים, ותיערך ביא' תמוז • הסיבה: שחרור האדמו"ר מספינקא - סב הכלה - מהכלא האמריקני • בלעדי: הלו"ז המלא של החתונה

הסבא ייצא מהכלא. תמונת אילוסטרציה
הסבא ייצא מהכלא. תמונת אילוסטרציה

בעוד כשלושה חודשים אמורה הייתה להתקיים חתונת שלושת החסידויות: סאטמר, ויז'ניץ וספינקא.

השמחה המשולשת נוצרה בעקבות שידוך של בן הגרח"צ מייזליש – ראש ישיבת סאטמר בבני ברק שהתארס עם בת דודתו – בתו של הגר"זל מייזליש – חתן האדמו"ר מספינקא.

כזכור, האדמו"ר מספינקא שוהה בימים אלו מאחורי סורג ובריח, לאחר עסקת טיעון שנחתמה איתו על פרשיית הלבנת הון במוסדותיו.

החתונה נקבעה לחודש אלול, והמחותנים החלו להיערך לחתונה הגדולה.

אלא שבאופן מפתיע הוקדמה החתונה ליא' תמוז.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה בעטייה הוקדמה החתונה, היא שחרור הסב – האדמו"ר מספינקא - לחופשה בתאריך הנ"ל, והאפשרות היחידה בה יכול הסבא להשתתף בשמחה הייתה הקדמת החתונה.

עסקנים שנכנסו לעובי הקורה ניסו ליזום פניה לשלטונות הכלא, בכדי לשחרר את הסבא לחתונת נכדתו בחודש אלול, אך לאחר שכשלו המאמצים, החליטו הצדדים החליטו לערוך את החתונה שלושה חודשים מוקדם מן הצפוי, וזאת בכדי לאפשר לסבא להשתתף בשמחה הגדולה.

ה'אופרוף' יתקיים בשבת פרשת בלק, בבית המדרש של חסידות סאטמר בבני ברק, וה'פארשפיל' יתקיים בבית המדרש של הסבא רבא – האדמו"ר מויז'ניץ.

ביום רביעי יא' בתמוז, תתקיים החתונה בבית המדרש של סאטמר בבורו פארק, כשאדמו"רים ורבנים רבים צפויים להשתתף בשמחה הגדולה. בין האדמו"רים שכבר הבטיחו את השתתפותם ניתן למנות את האדמו"ר מספינקא, הגר"י הגר והדוד של שני המחותנים האדמו"ר מסאטמר.

שבת השבע ברכות תתקיים בקרית יואל – המקום הסמוך ביותר לבית הכלא בו שוהה האדמו"ר מספינקא – בתקווה שהשלטונות ישחררו אותו גם לשבת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד