י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זעם חרדי: "אנשים רעים; מסמך מרושע, חצוף ונוטף גזענות מבישה"

זעם חרדי בעקבות חשיפת 'בחדרי' הבוקר על המסמך המקומם בו מפרטים החילונים את דרישותיהם ואת כוונותיהם למרר את חיי החרדים בשכונתם • "חוסר ההבנה והרגישות לבעיות הזולת של מחבריו, מעמיד בספק את יכולתם להחזיק בתפקיד ציבורי"

למצולמים אין קשר לכתבה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
למצולמים אין קשר לכתבה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90



זעם חרדי בעקבות החשיפה הבוקר (שלישי) ב"בחדרי חרדים" של מסמך הדרישות החילוניות של מינהל קהילתי 'יובלים' בירושלים, בו דורשים ראשי המנהל התחייבות כתובה מראש העיר ניר ברקת להצר את צעדי החרדים המתגוררים בשכונות המעורבות, לא להעניק להם מבנים לבתי ספר ולבתי כנסת ולפתוח את המינהלים ואת מקומות הבילוי בשבת.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר, הביע זעזוע מן המסמך ומ"החוצפה והעזות שהוא מכיל כנגד הציבור החרדי בקרית יובל".



חבר המועצה אליעזר ראוכברגרצילום: חבר המועצה אליעזר ראוכברגר
חבר המועצה אליעזר ראוכברגר


ראוכברגר אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר במיסמך הזוי, חצוף ומרושע של אנשים רעים שלא מוכנים לקבל מציאות דמוגרפית שקרית יובל היא שכונה מעורבת, ושגם לציבור החרדי המתגורר במקום מגיע מרחב מחיה ושירותים כמו כל אזרח".

לדבריו, "מחברי המסמך לא מבינים שבצורה הזו הם לא יגיעו לשום מקום ולא יקדמו את שכונתם. עירית ירושלים מחוייבת לסטאטוס קוו, כל הקואליציה העירונית מחוייבת לכך, והחצופים הללו דורשים במצח נחושה להפעיל את כל מבני המינהל בשבת ולקבוע שבקרית יובל אין שבת".

ראוכברגר מוסיף בזעם כי "לא יקום ולא יהיה לעולם. המסמך הזה הוא מסמך גזעני, כולו נוטף גזענות מבישה, מסמך שכולו רצון לבצע טרנספר לציבור החרדי מקרית יובל, ואנשים שפויים מבינים שזה לא הולך לקרות. לצערי, ההגדרה של אנשים שפויים לא חלה על מחברי המסמך הזה, שמקומו ומקומם לא בחברה דמוקרטית".



חבר המועצה ישראל קלרמןצילום: חבר המועצה ישראל קלרמן
חבר המועצה ישראל קלרמן


גם חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן הגיב בחומרה לחשיפת "בחדרי חרדים" ואמר כי "הדרישה להתיר עבריינות בנושא השבת מלמדת על עוינותם של מחברי המסמך".

ויצמן מוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "דרישת המינהל שלא יוקמו בתי ספר לילדים הגרים בשכונה מקוממת כל מי שלב פועם בקרבו. ויכול להיות שצריך להעמיד לדין את מי שמעלה דרישה כזו או המסכים לה", לדבריו, "חוסר ההבנה והרגישות לבעיות הזולת מעמיד בספק את יכולתם להחזיק בתפקיד ציבורי".



חבר המועצה יוחנן ויצמןצילום: חבר המועצה יוחנן ויצמן
חבר המועצה יוחנן ויצמן


חבר מועצת העיר ישראל קלרמן ביקש שלא להתייחס כלל למסמך, לדבריו, "מי הוא בכלל אותו מינהל שדורש דרישות על מתווה שכלל לא קיבלנו והסכמנו - ומנסה לקבוע את חייו של הציבור החרדי בירושלים. הוא לא ראוי לתגובה".

קלרמן הוסיף ל"בחדרי חרדים" ואמר כי "אין הסכם ואין מתווה. קיימנו פגישות רבות עם ראש העיר ועם מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ודרשנו להסדיר את צרכיהם של התושבים החרדים המתגוררים בשכונות המעורבות וזאת לאחר עשור של אפלייה חמורה ביותר", לדבריו, "גם בעתיד נמשיך לדרוש את המגיע לציבור החרדי, לקבל את צרכיו במקום מגוריו. הוא לא שונה מכל מגזר אחר".
קריית יובל חרדים מינהל קהילתי יובלים אליעזר ראוכברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד