כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הוועדה אישרה: הרב יעקבי ימשיך לשמש בתפקיד מנהל בתי הדין

הוועדה למינוי דיינים אישרה את הארכת כהונתו של הרב יעקבי בתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים • דבר מינויו של הרב יעקבי עומד בדיונים בבג"ץ, לאחר שארגונים שונים עתרו בדרישה למנות אישה לתפקיד המכתב המלא של שטייניץ לאזולאי

הוועדה אישרה: הרב יעקבי ימשיך לשמש בתפקיד מנהל בתי הדין
יחצ



פרסום ראשון: הרב שמעון יעקבי ימשיך לשמש בתפקיד מנהל בתי הדין, כך החליטה היום הוועדה לבחירת דיינים.

פעם אחר פעם, כהונתו של הרב יעקבי בתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים - מתארכת. במכתב ששיגר יו"ר הוועדה לבחירות דיינים, השר יובל שטייניץ לשר לשירותי דת דוד אזולאי הוא הודיע כי הוועדה שבראשותו אישרה את הארכת כהונתו של הרב יעקבי בתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים.

שטייניץ כתב כי, "מצורפת בזאת הודעתי מיום י"ב תשרי תשע"ח (2.10.2017) לחברי הוועדה למינוי הדיינים כמענה למכתבך מיום ו' בתשרי תשע"ח (26.92017), בדבר הארכת כהונתו של הרב שמעון יעקובי כמנהל בתי הדין הרבניים".

לדבריו, "שבעה חברי ועדה אישרו את הבקשה ובהתאם לכך אני מתכבד להודיעך כי בהתאם לסמכות לפי סעיף 13 לחוק הדיינים, התשט"ו – 1955, אישרה הוועדה לבחירת דיינים להאריך את מינויו של הרב שמעון יעקובי למנהל בפועל של בתי הדין הרבניים עד יום כ"ג בטבת תשע"ח (10 בינואר 2018), או עד למינוי מנהל קבוע, לפי המוקדם שבהם".

כזכור, הצורך להאריך את כהונתו של הרב יעקבי פעם אחר פעם - בא מכיוון שדבר מינויו עומד בדיונים בבג"ץ, לאחר שארגונים שונים עתרו בדרישה למנות אישה לתפקיד. כעת שוב הוארך מינויו הזמני עד למועד הבא.







כפי שדווח ב'בחדרי', לפני למעלה משנה הוארכה שוב כהונתו של הרב יעקבי, לאחר שפגה תקופת המינוי הזמני וחברי הוועדה לבחירת דיינים נתבקשו ע"י הראשון לציון, נשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי יצחק יוסף והשר לשירותי דת, להאריך את מינויו של הרב יעקבי בחצי שנה נוספת.

סאגת מינוי מנהל לבתי הדין הרבניים נידונה בעתירה שהוגשה לבג"ץ בה ביקשו העותרות לאפשר לאשה להתמודד על התפקיד - הולכת ונמשכת. שופטי הבג"ץ הורו לשר לשירותי דת לנסח תקנות חדשות ואישרו בינתיים למנות את הרב שמעון יעקבי למנהל בתי הדין הרבניים עד למינוי קבוע, תוך שהם מנמקים את החלטתם "כדי שמינהל בתי הדין לא יישאר כצאן אשר אין לו רועה, ולטובת הציבור הנזקק לבתי הדין" כלשונם בהחלטה.

לאור קשיים שנתגלעו בין חברי הוועדה בישיבתה האחרונה, שבה לא הגיעו להסכמות על מינויים של שבעה דיינים לביה"ד הגדול, ישיבה בה נבחר רק הדיין הרב אליעזר איגרא, נוצר החשש לאי הסכמה על הארכת המינוי מצד חלק מחברי הוועדה כחלק ממאבקי הכוח על מינוי הדיינים.
שמעון יעקובי יובל שטייניץ דוד אזולאי בתי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד