י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש העיר חנוך זייברט מגבה את שוטרי השיטור העירוני: "אנחנו נותנים גיבוי מלא למשטרה"

מהומת בני ברק: ראש העיר חנוך זייברט מגבה את שוטרי השיטור העירוני: "אנחנו נותנים גיבוי מלא למשטרה". צפו בוידאו

חנוך זייברט ואנשי השיטור העירוני
חנוך זייברט ואנשי השיטור העירוני

 


ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, התייחס היום בצהריים (שלישי) בישיבת מועצת העיר, למהומה שהתרחשה אמש בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ' בעיר, שבמהלכה נעצרו שני צעירים חרדים תוך שימוש באלימות קשה מצד השיטור העירוני - והוא גיבה את התנהלות השוטרים באירוע. 

‏"תמונות פופוליסטיות שפורסמו לא משקפות את המציאות, אנחנו נותנים גיבוי מלא למשטרה. יש לנו אפס סובלנות מול תושבים שמכים שוטרים שמשרתים אותנו", אמר ראש העיר בישיבת המועצה.

לעומתו -חבר המועצה, עו"ד נתן בצלאל, תקף בחריפות את התנהלות המשטרה. ראש העיר השיב לעו"ד בצלאל: "התמונות והסרטונים שכולכם ראיתם, צולמו אחרי תחילת המעצר. בדקתי אישית את הנושא מכל הצדדים, והשיטור העירוני התנהג כמו שצריך, מתוך דאגה לבטחון התושבים".

בהמשך דבריו חשף ראש העיר: "בשנה האחרונה, הפריצות בעיר ירדו לאפס. הדברים מוכחים בשטח, ומגיע לשיטור את כל הכבוד. השיטור בבני ברק מטפלת בבטחון תושבי העיר, והרמה הרוחנית והגשמית בעיר השתפרה באחוזים ניכרים".

לאחר ישיבת המועצה, ראש העיר נפגש עם פקד מאיר סוויסה מפקד השיטור העירוני, שלמה מלכא מנהל אגף פיקוח ואכיפה ויוסי חדד מנהל השיטור העירוני.



בשעות הערב, אושרי זנזורי 'כוכב' המהומה, שנעצר בחשד לרוכלות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, התראיין לראשונה ל'בחדרי' ואמר כי "הפקח ניגש אלי והעיף אותו לרצפה ללא כל סיבה - כל הסחורה שהייתה על האופניים עפה לכביש, נשברה ונהרסה, פשוט הכל נקרע".

כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי שני הצעירים שנעצרו, שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים התחייבות של 3,000 ש"ח, ערבות צד ג' בסך 2,500 ש"ח והפקדה של 1,000 ש"ח. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השניים בארבעה ימים, אך השופט ירון גת לא נעתר לבקשה. "לא מצאתי הצדקה להורות על מעצר בית וזאת לאחר שבחנתי את פעולות החקירה וראיתי שאף אחת מהן אינה מחייבת החזקה במעצר בית". 

השניים חשודים באיומים, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. כפי שדווח אתמול ב'בחדרי', בן ה-20 קיבל דו"ח אזהרה כשעתיים לפני האירוע, על רוכלות שלא כדין. בהמשך, הפיקוח העירוני הבחינו בו שוב וביקשו לעכב אותו, אך לדברי השוטרים הוא התנגד למעצר. 

פרקליטו עו"ד ליאור פרץ אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר הדיון בבית המשפט: "אתמול הותקף מרשי באלימות ברוטלית וקשה ע"י שוטרים ופקחים בעיר בני ברק, על לא עוול בכפו. לצערנו, גורמי האכיפה כפי הנראה ביקשו לחפות על מחדליהם והתנהלותם הקשה באירוע ומשכך דאגו לעצור את מרשי ולהביאו היום לדיון בבית המשפט". 

פרץ הוסיף, "לאחר בחינת התיק, החליט בית המשפט הנכבד להורות על שחרור מרשי באופן מיידי. החלטת השחרור של בית המשפט מדברת בעד עצמה. כבר כעת אני יכול לומר כי בכוונתנו לדרוש את מיצוי הדין עם כלל המעורבים באירוע".

שיטור עירוני חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד